Younes Abouyaaqoub va protagonitzar les portades de tot el món després de cometre un dels pitjors atemptats registrats mai a Catalunya. Ell, el seu germà i dos terroristes més van sembrar el pànic el passat 17 d’agost quan van entrar a la Rambla de Barcelona amb una furgoneta atropellant els vianants i, posteriorment, fent el mateix a Cambrils. Amb el pas del temps els seus noms han anat desapareixent dels mitjans, però ara han tornat a ser el centre d’atenció després que els seus cossos fossin enterrats de forma anònima al Marroc.
Així doncs, la família ha traslladat els cossos dels germans Abouyaaqoub fins a Mrirt, la seva ciutat natal on els ha fet inhumar en dues tombes anònimes de matinada i sense cap tipus de publicitat. Segons fonts diplomàtiques marroquines, els familiars dels germans de Ripoll van sol·licitar enterrar-los al Marroc i no a Espanya. Les autoritats judicials van donar el vistiplau el passat dimarts i van fer entrega dels cadàvers.

Total discreció
Les autoritats marroquines es van mostrar d'acord amb aquesta decisió però van demanar a la família que l'enterrament s'efectués amb «total discreció per evitar cap manifestació al voltant de l'enterrament». A més, asseguren que si els germans van ser enterrats sense cap tipus d'identificació, va ser per evitar que en un futur rebin visites de persones mogudes per la curiositat o l'admiració.
Els cadàvers van arribar el mateix dimarts al Marroc en avió i van ser traslladats de forma immediata a Mrirt, municipi situat al Mig Atlas.

Dos més per enterrar
Manquen encara dos cossos dels terroristes per enterrar, concretament els dels germans Omar i Mohamed Hychami, procedents de la mateixa ciutat marroquina i amb relació de parentesc amb els Abouyaaqoub. Segons la informació avançada pel portal ahdath.info, la inhumació es produirà en «els pròxims dies».

Molts morts durant els preparatius
Cal recordar que aquests quatre joves no van ser els únics relacionats amb els atemptats produïts a Cambrils i Barcelona, sinó que van comptar amb l'ajuda d'onze persones més. Aquests altres terroristes van morir durant els preparatius dels atemptats o durant l'operatiu policial. Només n'hi ha un que roman amb vida i ha estat detingut per la policia.