Lleida
entitatsERCFestes de MaigLLEIDApaeriapolèmicaSaül Craviotto

Polèmica a Lleida amb el pregoner de les Festes de Maig: Saül Craviotto

ERC també critica que la Paeria hagi escollit entre les pubilles i hereus un jove vinculat a Aliança Catalana

Comparteix

Saül Craviotto
Imatge d'arxiu de Saül Craviotto / LleidaDiari.cat

Una vintena d’entitats de Lleida han expressat el seu rebuig a l’elecció de Saül Craviotto com a pregoner de les Festes de Maig. Tot generant una nova polèmica pel pregoner de les Festes de Maig de Lleida. Les organitzacions consideren que el perfil de l’esportista, també agent de la Policia Nacional, no compleix els criteris de pluralitat i cohesió social. A parer seu, hauria de representar aquesta figura institucional.

En un manifest conjunt, les entitats signants subratllen que no qüestionen la trajectòria esportiva de Craviotto ni la seva llibertat d’expressió. Però sí la seva idoneïtat com a representant simbòlic d’un acte que vol ser inclusiu. En aquest sentit, recorden els posicionaments públics del piragüista en relació amb el referèndum de l’1 d’octubre de 2017. Així com el seu suport a l’aplicació de l’article 155.

Reclamen una figura més representativa i transversal

Els col·lectius alerten que, en un context encara marcat per les conseqüències socials i polítiques d’aquells fets, la seva designació pot aprofundir en divisions existents en lloc de fomentar la cohesió. A més, consideren que escollir un membre dels cossos policials de l’Estat sense un ampli consens pot ser percebut com una decisió política. En aquest sentit, asseguren que no té en compte la sensibilitat d’una part de la ciutadania.

Entre les entitats que han signat el manifest hi ha organitzacions com l’ANC, Òmnium Cultural, la PAH, la Intersindical o diversos col·lectius locals, que reclamen una figura més representativa i transversal per encapçalar l’acte inaugural de les festes.

D’altra banda, la portaveu d’ERC a la Paeria, Jordina Freixanet, també ha criticat la decisió del govern municipal, afirmant que amb aquesta elecció “es justifica el 155 i s’avala la repressió”. Freixanet ha afegit una altra polèmica en relació amb l’elecció d’un jove vinculat a Aliança Catalana entre els hereus i pubilles, fet que, segons ella, suposa un “blanqueig del feixisme” a les institucions.

L’alcalde de Lleida el defensa

Per la seva banda, l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha defensat l’elecció de Craviotto i ha remarcat que és “un exemple de valors” gràcies a la seva trajectòria esportiva. Segons el batlle, el piragüista és un referent per a molts joves i aquesta és la principal raó que justifica la seva designació. La controvèrsia arriba pocs dies abans de l’inici de les Festes de Maig i evidencia la divisió d’opinions al voltant d’aquesta figura simbòlica.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Dia de la Col·lecta a Lleida: més de 200 voluntaris contra el càncer
Les educadores de 0 a 3 anys convoquen vaga i manifestació a Lleida

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar