Societat

Espanya encapçala el consum de peix a la UE malgrat la inflació

Comparteix

Espanya i Portugal tenen les taxes més altes de consum setmanal de peix a Europa, amb un 64% i un 59% respectivament, segons l’Eurobaròmetre sobre hàbits de consum. A Espanya, la meitat dels consumidors diuen haver notat un augment en el preu dels productes pesquers, però un 40% estarien disposats a pagar més per productes de pesca sostenible. A la UE, el 58% dels ciutadans consumeixen productes pesquers o aqüícoles a casa almenys un cop al mes, tot i que la freqüència de consum ha disminuït des del 2021. Només un terç ho fa setmanalment, un 4% menys que en l’anterior enquesta. El preu s’ha convertit en el factor més important per al 55% dels consumidors a l’hora de comprar peix i marisc, per davant de l’aspecte dels productes (52%).

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

El percentatge de persones que mai consumeixen peix a casa ha augmentat fins al 15%, un increment del 4% respecte al 2021. A més, un 30% el consumeixen menys d’una vegada per setmana, mentre que un 20% opta per menjar-lo en restaurants o altres establiments.

Els hàbits de consum varien segons els països i les seves tradicions. A Espanya i Portugal predomina el consum de producte fresc, mentre que als països nòrdics, com Suècia i Dinamarca, són més populars els productes fumats o salats. D’altra banda, Polònia i Malta destaquen pel consum de productes marins alternatius, com algues i llavors marines.




T’agradaria viatjar a Nova York? T’expliquem la millor manera i la més econòmica de fer-ho!
Alerta: Es venen preservatius Durex falsificats

Últimes Noticies

També et pot interessar

Espanya encapçala el consum de peix a la UE malgrat la inflació

Comparteix

Espanya i Portugal tenen les taxes més altes de consum setmanal de peix a Europa, amb un 64% i un 59% respectivament, segons l’Eurobaròmetre sobre hàbits de consum. A Espanya, la meitat dels consumidors diuen haver notat un augment en el preu dels productes pesquers, però un 40% estarien disposats a pagar més per productes de pesca sostenible. A la UE, el 58% dels ciutadans consumeixen productes pesquers o aqüícoles a casa almenys un cop al mes, tot i que la freqüència de consum ha disminuït des del 2021. Només un terç ho fa setmanalment, un 4% menys que en l’anterior enquesta. El preu s’ha convertit en el factor més important per al 55% dels consumidors a l’hora de comprar peix i marisc, per davant de l’aspecte dels productes (52%).

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

El percentatge de persones que mai consumeixen peix a casa ha augmentat fins al 15%, un increment del 4% respecte al 2021. A més, un 30% el consumeixen menys d’una vegada per setmana, mentre que un 20% opta per menjar-lo en restaurants o altres establiments.

Els hàbits de consum varien segons els països i les seves tradicions. A Espanya i Portugal predomina el consum de producte fresc, mentre que als països nòrdics, com Suècia i Dinamarca, són més populars els productes fumats o salats. D’altra banda, Polònia i Malta destaquen pel consum de productes marins alternatius, com algues i llavors marines.




Últimes Noticies

També et pot interessar