Espanya va registrar al maig la taxa d'atur més elevada dins l'Organització per la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), de fins a un 13,1%, segons l'últim informe publicat aquest dimecres per l'organisme. L'estat espanyol també marca la xifra més alta de l'OCDE en atur juvenil, amb un 27,1%, una xifra que el mes passat va ser únicament superada per Grècia, que va registrar un 36,8%.
Des de la pandèmia, l'atur a Espanya s'ha reduït en 0,6 punts per sobre de la mitjana de l'OCDE, que ha registrat un descens de 0,3 punts. Per altra banda, la població activa a Espanya ha augmentat tres dècimes en el primer trimestre de l'any respecte a l'últim trimestre de 2019. En total, els treballadors a Espanya són 20 milions de persones.
[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]
Per sexes, les dones van registrar a Espanya una taxa d'atur del 15% al maig, mentre que entre els homes la desocupació es va reduir a l'11,4%. En ambdós casos, la taxa és la més elevada de l'OCDE.

El conjunt dels països de l'OCDE
En el conjunt dels països de l'OCDE, la taxa d'atur es va situar al 5% al maig, el més baix de la sèrie històrica iniciada el 2001. De fet, en dos de cada tres països de l'organització, la desocupació actual és menor a la d'abans de la pandèmia. A la zona euro, la desocupació es va situar en el 6,6% al maig, mentre que als Estats Units va ser del 3,6% i al Japó del 2,6%. Les majors reduccions de la desocupació de l'eurozona es van produir a Itàlia, Lituània i Espanya, mentre que els increments més grans els van protagonitzar Àustria, Bèlgica i Portugal.