El Saló de l'Esport i Turisme de Muntanya creix també en visitants

El Saló de l'Esport i Turisme de Muntanya creix també en visitants| Redacció - Fotografia: Miki de Santiago

La 2a edició del STM-Saló de l’Esport i Turisme de Muntanya, fira que va obrir les portes divendres amb un augment d’expositors, sectors representats i superfície neta d’exposició, tanca les portes aquest diumenge amb una altra dada positiva: un increment de visitants del 5% respecte a l’any passat.

Uns 8.500 visitants han passat per la fira que, segons el tinent d’alcalde i regidor de Promoció Econòmica, Rafael Peris, “ha passat de ser una aposta a un referent del sector”. A banda del creixement en superfície i expositors, Peris ha destacat la presència per primer cop de comunitats noves (Navarra i La Rioja, que s’afegeixen a Catalunya, l’Aragó i el sud de França) i “la valoració altament positiva que han fet els expositors de la fira”. A més, ha remarcat que la Paeria, a través del programa Sport&Emotion, seguirà apostant per la celebració d’esdeveniments esportius de primer ordre, com el que estava previst en aquest saló, l’ultramarató de BTT, que es va haver d’ajornar per la neu.

Per la seva banda, l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha indicat que l’èxit de les dues edicions celebrades obre noves perspectives per a la pròxima amb sectors vinculats a l’esport i el turisme de muntanya. Ros ha assegurat que el saló s’havia de fer a Lleida i que era necessari per l’activitat econòmica que genera aquest sector.

El coordinador tècnic del saló, Juan Antonio Serrano, ha incidit en què Fira de Lleida ja està estudiant millores de cara a “fer més gran i important l’edició del 2016”, com ara ampliar el sector de les empreses de material tècnic per a esportistes i el sector de les firmes proveïdores d’empreses de turisme i esport, com ara les assegurances per a corredors de curses. També es treballarà per incorporar expositors d’altres zones geogràfiques, com ara la Comunitat Valenciana.

El director general Fira de Lleida, Oriol Oró, ha explicat que el STM acull un públic molt ampli, des d’esportistes professionals, semiprofessionals i amateurs, d’àmbits com el running, el cycling o l’escalada, a públic familiar, i que en aquest sentit els organitzadors busquen expositors i activitats per a tot tipus de públic. Oró també ha recordat que Fira de Lleida ha signat acords de col·laboració amb entitats excursionistes com la UFEC i la FEEC, presents amb estands propis al certamen, precisament per potenciar els visitants professionals. En aquesta línia, un dels objectius és acollir proves esportives puntuables per a campionats estatals.

El STM s’ha desenvolupat del 6 al 8 de febrer de 2015 al Pavelló 3 de Fira de Lleida amb 62 expositors repartits en una superfície neta de 4.300 metres quadrats i amb una trentena d’activitats paral·leles. Les principals novetats d’enguany han estat precisament la varietat d’activitats obertes als visitants i al públic en general. El certamen ha estat el marc d’activitats esportives (Cursa de la Boira STM i Caminada Popular STM), formatives (conferències, tallers, presentacions, demostracions, jornades tècniques i exposicions) i lúdiques (exhibicions de gossos d’atura, espais d’aventura infantil amb rocòdrom, pont tibetà i tirolina).

Igualment, s’ha d’incidir en la presència d’esportistes d’especialitats extremes com són el triatleta Marcel Zamora, l’especialista en reptes extrems Pep Sánchez i l’escaladora Raquel Hernández.



Comentaris

envia el comentari