Una fira on el turisme i l’esport van de la mà

Una fira on el turisme i l’esport van de la mà| Laura Biela – Fotografia: Ajuntament de Lleida

 

Lleida acollirà els dies 14, 15 i 16 de febre la primera edició del Saló de l’Esport i Turisme de Muntanya, una fira on aquests dos elements es fusionaran amb l'objectiu de convertir el certamen en un referent estatal i del sud de França.

Aquest fira estarà formada per set àrees temàtiques: neu, on els visitants podran trobar informació de raquetes, fons, esquí alpí, motos de neu, estacions d'esquí i snowborad, entre d'altres; muntanya, amb senderisme, trekking, nordic walking, vies ferrades i escalada; bike, on les rutes BTT, els bike parks, el ciclisme i les bicicletes elèctriques seran les protagonistes; aigua, amb presència d'empreses de rafting, piragüisme, barranquisme, aigües braves i hidrospeed; turisme, una zona formada per agències de viatges, institucions, càmpings, parcs de natura, cadenes hoteleres i balnearis; altres esports, on es podran trobar estands dedicats a la pesca i a la caça, al golf, al tenis, a la hípica i al parapent, entre d'altres; i un espai dedicat a les revistes especialitzades, a les empreses instal·ladores de parcs, parcs d'aventura, clubs esportius i associacions i rutes del vi.
 
El primer Saló de l’Esport i Turisme de Muntanya estarà obert al públic en general amant de l'esport i de la muntanya, però també a cossos de Bombers, Militars, Policies, Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra; monitors d'esquí i d'activitats; hotelers i propietaris d'allotjaments turístics; comerciants; associacions i clubs esportius; alumnes d'escoles de turisme i INEFC; persones de les zones de muntanya i professionals. Els organitzadors estan estudiant si programar un dels tres dies que durarà la fira dedicat a professionals del sector, on s'oferiran conferències d'experts i es podrà dur a terme un intercanvi d'opinions, idees i projectes entre els diferents participants de la fira.
 
Un saló internacional
Una fira d'aquestes característiques era una de les assignatures pendents de la ciutat de Lleida. En aquest sentit, l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha comentat que al territori hi ha dues fires que es justifiquen per la seva importància en l’economia lleidatana, les relacionades amb l’agroalimentació (Sant Miquel) i amb el turisme, que es cobreix amb el nou saló presentat aquest dimarts. També ha afegit que, si finalment la candidatura olímpica de Barcelona-Pirineus 2022 té èxit, el Pirineu es posicionarà com a marca turística important a tot el món. 
 
Per la seva part, Juan A. Serrano, president de la Federació d'Hosteleria de Lleida, ha afirmat que el saló té vocació internacional i que vol posicionar el territori arreu del món com a referent dels esports i el turisme de muntanya. Així mateix, ha explicat que “s’ha escollit el mes de febrer per organitzar la fira perquè en aquestes dates comencen les activitats a l’aire lliure de primavera-estiu i falten uns 50 dies per a la finalització de la temporada d’esquí. A més, ha afegit que el saló se celebrarà en un període de fires turístiques, és a dir, després de Fitur i abans del SITC”. Finalment, Serrano ha avançat que a hores d’ara ja hi ha una part important de la superfície reservada per part de 20 empreses i 9 institucions.
 
El vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Gerard Sabarich, ha fet esment de l’àmplia oferta turística del territori de muntanya amb referents estatals i internacionals com ara el Parc Nacional d’Aigüestortes, el Parc Natural de l’Alt Pirineu, el Parc del Cadí-Moixeró, els esports d’aventura a la Noguera Pallaresa, la pesca, les 11 estacions d’esquí o les 206 empreses d’empreses d’aventura i turisme actiu.