Una setantena de pilots participaran en el 17è Campionat d'Espanya d'Autocross 'Ciutat de Lleida'

Una setantena de pilots participaran en el 17è Campionat d'Espanya d'Autocross 'Ciutat de Lleida'| Redacció - Fotografia: Ajuntament de Lleida

 

El 17è Campionat d’Espanya d’Autocross ‘Ciutat de Lleida’ tindrà lloc al circuit municipal de Lleida el proper cap de setmana, els dies 18 i 19 d’abril. Aquesta competició, que també puntua al campionat de Catalunya, preveu la participació de prop d’una setantena de pilots provinents d’arreu de l’Estat, una xifra que podria augmentar abans que finalitzi el termini per inscriure-s’hi. Vint-i-quatre dels pilots participants són de les escuderies de la província de Lleida, entre els quals, 5 són lleidatans.

El Campionat d’Espanya d’Autocross ‘Ciutat de Lleida’ s’estructura aquest any en sis categories que es subdivideixen, en funció del vehicle utilitzat, en turismes i fórmules. Dins dels turismes, hi ha la divisió 1 per a turismes de quatre rodes motrius amb molta preparació tècnica, la divisió 2 per a turismes de dues rodes amb una cilindrada màxima de 2.000 cc amb possibilitat de modificacions i, finalment, la divisió 2 Off-Road Sèries que s’incorpora com a novetat i que està pensada per turismes de 2 rodes motrius amb una cilindrada màxima de 2.000 cc i d’estricta sèrie (sense modificacions ni necessitat d’elevats recursos econòmics).
 
D’altra banda, dins dels fórmules, entesos com vehicles de xassís tubular en els quals els participants incorporen un motor de turisme o moto, s’hi diferencia les categories de divisió 3 destinada a vehicles monoplaces de 4 rodes motrius i motor lliure fins a 4.000 cc, divisió Car Cross per vehicles monoplaces amb motricitat a les rodes del darrere i motor de moto comercial de fins a 600 cc, així com també com a novetat la divisió Car Cross Júnior on poden participar vehicles monoplaces amb motricitat a les rodes del darrere i motor de moto comercial fins a 600 cc amb pilots de 13 a 18 anys (fins ara només podien pilotar en aquesta competició noies i noies majors de 16 anys).
 
La competició s’iniciarà dissabte 18 d’abril a les 08.00 hores del matí amb les verificacions administratives i tècniques i, cap a les 14.00 hores, es passarà a les sessions d’entrenaments oficials que constaran de dues sèries, d’una durada de 5 minuts cadascuna, en les quals els participants intentaran fer una volta ràpida. A partir de les 17.30 hores es disputarà la primera mànega classificatòria i, diumenge a les 9.00 hores, es farà la segona per constituir la graella de sortida. Les proves finals de repesca C i B tindran lloc a partir de les 11.00 hores del matí i, finalment, passades les 12.00 hores, se celebrarà la prova final on competiran els 15 millors classificats que optaran al pòdium. 
 
La importància de donar a conèixer aquest esport

El regidor d’Esports, Txema Alonso, acompanyat pel delegat territorial de la Secretaria d’Esports a Lleida, Joan Segura; el vicepresident de l’Escuderia Lleida, Francesc Abella, i el director de la competició, David Domingo, ha presentat aquest dilluns la competició, organitzada per l'Escuderia de Lleida amb el suport de l’Ajuntament de Lleida. 

 
Alonso ha fet una crida a la ciutadania perquè s’apropi aquests dies al circuit, destacant la importància de donar a conèixer l’esport a través d’aquesta competició que “ens situa en el mapa estatal a nivell d’automobilisme, a través d’una disciplina com és l’autocròs, molt atractiva per a l’espectador, i amb una adient organització de l’Escuderia de Lleida”. La iniciativa esportiva manté la mateixa estructura de les darreres temporades incorporant dues noves categories: Car Cross Junior i divisió 2 Off-Road, per promoure i facilitar l’entrada de joves pilots o altres professionals amb recursos econòmics limitats en el món de la competició.
 
L'autocròs és una disciplina de l’esport de l’automobilisme que es caracteritza per l'espectacularitat visual, ja que l'espectador pot veure tot el recorregut del Circuit de Lleida i gaudir de les evolucions dels participants, ja sigui en les zones ràpides, on els vehicles desenvolupen la seva màxima expressió, o en les zones lentes, on els vehicles realitzen derrapatges controlats com a conseqüència que la superfície del circuit és de terra parcialment mullada.



Comentaris

envia el comentari