Societat

El preu i la ubicació, factors claus a l’hora de buscar pis. Hi estàs d’acord?

Comparteix

El procés de recerca d’un habitatge continua sent una barreja d’il·lusió i incertesa per a les persones que es llancen a l’aventura de trobar una nova llar. Segons l’informe comparatiu ‘Quatre generacions, un habitatge’, elaborat pel portal immobiliari pisos.com, el preu i la ubicació es mantenen com els dos factors clau que determinen l’elecció final d’un habitatge. Aquest patró es repeteix en les diferents generacions, encara que amb algunes diferències significatives.




▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

El director d’Estudis de pisos.com, Ferran Font, va explicar que «en la majoria dels casos, els portals immobiliaris en línia són la porta d’entrada per trobar un habitatge. Malgrat que existeixen tota mena de filtres per afinar la cerca, a l’hora d’ordenar les prioritats, i independentment de la generació, preval el preu (48%), seguit de la ubicació (37%)». D’acord amb l’informe, el preu és el principal criteri per a la majoria dels compradors, sent la prioritat màxima per a la Generació Z (60%) i perdent importància a mesura que augmenta l’edat dels compradors, baixant al 51% en els Millennials i al 38% en els Boomers. No obstant això, la Generació X trenca aquesta tendència en posar la ubicació (43%) per sobre del preu (42%), reflectint una lleugera diferència en les seves prioritats.

Criteris secundaris en la recerca d’habitatge

A més dels dos grans factors principals, l’informe també destaca una sèrie de criteris secundaris que influeixen en la decisió de compra o lloguer d’un habitatge. Aquests factors varien segons l’edat dels compradors. Per exemple, entre els més joves, un dels elements més valorats és que l’habitatge estigui moblat (4%), mentre que els Mil·lennistes i la Generació X prefereixen que la propietat compti amb terrassa o balcó (6%). Per als Boomers, la presència d’un ascensor a l’edifici és un factor important (15%).

L’estudi també destaca diferències regionals quant a la importància del preu. Els ciutadans de la zona nord-oest d’Espanya, incloent-hi Astúries, Catalunya i Balears, són els que més valoren el preu (57%) en comparació amb els canaris, on aquest factor té menys rellevància (38%). A més, aquelles persones que comparteixen pis amb amics o companys destaquen encara més la importància del preu, amb un 69% de prioritat en aquest aspecte.

Precaució: Detecten salmonel·la en un lot de fuet d’una coneguda marca a Catalunya
L’OMS parla clar: La mpox no és «la nova covid»

Últimes Noticies

També et pot interessar

El preu i la ubicació, factors claus a l’hora de buscar pis. Hi estàs d’acord?

Comparteix

El procés de recerca d’un habitatge continua sent una barreja d’il·lusió i incertesa per a les persones que es llancen a l’aventura de trobar una nova llar. Segons l’informe comparatiu ‘Quatre generacions, un habitatge’, elaborat pel portal immobiliari pisos.com, el preu i la ubicació es mantenen com els dos factors clau que determinen l’elecció final d’un habitatge. Aquest patró es repeteix en les diferents generacions, encara que amb algunes diferències significatives.




▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

El director d’Estudis de pisos.com, Ferran Font, va explicar que «en la majoria dels casos, els portals immobiliaris en línia són la porta d’entrada per trobar un habitatge. Malgrat que existeixen tota mena de filtres per afinar la cerca, a l’hora d’ordenar les prioritats, i independentment de la generació, preval el preu (48%), seguit de la ubicació (37%)». D’acord amb l’informe, el preu és el principal criteri per a la majoria dels compradors, sent la prioritat màxima per a la Generació Z (60%) i perdent importància a mesura que augmenta l’edat dels compradors, baixant al 51% en els Millennials i al 38% en els Boomers. No obstant això, la Generació X trenca aquesta tendència en posar la ubicació (43%) per sobre del preu (42%), reflectint una lleugera diferència en les seves prioritats.

Criteris secundaris en la recerca d’habitatge

A més dels dos grans factors principals, l’informe també destaca una sèrie de criteris secundaris que influeixen en la decisió de compra o lloguer d’un habitatge. Aquests factors varien segons l’edat dels compradors. Per exemple, entre els més joves, un dels elements més valorats és que l’habitatge estigui moblat (4%), mentre que els Mil·lennistes i la Generació X prefereixen que la propietat compti amb terrassa o balcó (6%). Per als Boomers, la presència d’un ascensor a l’edifici és un factor important (15%).

L’estudi també destaca diferències regionals quant a la importància del preu. Els ciutadans de la zona nord-oest d’Espanya, incloent-hi Astúries, Catalunya i Balears, són els que més valoren el preu (57%) en comparació amb els canaris, on aquest factor té menys rellevància (38%). A més, aquelles persones que comparteixen pis amb amics o companys destaquen encara més la importància del preu, amb un 69% de prioritat en aquest aspecte.

Últimes Noticies

També et pot interessar