Lleida

Una empresa de Lleida aplica la realitat virtual i la IA per crear productes alimentaris

Comparteix


El centre tecnològic Eurecat Lleida ha participat en un projecte per ajudar la indústria alimentària a crear productes més flexibles i més adaptats al consumidor final. Ho ha fet aplicant mètodes neurocientífics i de realitat virtual per mesurar com respon el cervell dels consumidors al tast de nous productes i a la presentació d’aquests a les botigues. Dins el projecte CONOCE, el centre ubicat al parc Agrobiotech de Lleida també ha investigat l’ús de la intel·ligència artificial (IA) per detectar anomalies i anticipar-se als errors que puguin sorgir en la fase de producció dels aliments amb l’objectiu d’aconseguir una fabricació més àgil i menys costosa.





▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Abans de treure un nou article al mercat, les empreses realitzen diversos tests per preveure la sortida que tindrà. Tradicionalment, el producte es presenta a una mostra de gent representativa perquè el provi i doni les seves reaccions i opinions subjectives. Els mètodes que ha aplicat Eurecat Lleida al projecte CONOCE, però, donen un pas més i permeten recollir mètriques mesurables per saber si a la persona li ha agradat el producte o la seva presentació. Per exemple, ha monitoritzat l’activitat al còrtex cerebral i els nivells de sudoració de la gent que ha participat al test per obtenir dades objectives sobre l’acceptació del nou article. Aquests mètodes neurocientífics i de realitat virtual permeten posar l’experiència del consumidor al centre i reforçar-la amb resultats objectius mesurables.

Pel que fa a l’ús de tecnologies basades en intel·ligència artificial, s’han centrat en poder flexibilitzar la producció, de manera que la creació i l’adaptació de nous productes siguin més àgils i menys costosos. “És molt important perquè una parada no programada dins la industria agroalimentària significa que minva la producció, i ser capaços d’anticipar-se i planificar ajuda molt”, afirma Edgar Rubión, responsable de Línia a la Unitat d’Intel·ligència Artificial Aplicada d’Eurecat. En aquest cas concret, els mètodes d’IA utilitzats han servit per detectar possibles patrons anòmals en la fase de fabricació d’una línia de vins escumosos. La tecnologia preveu, per exemple, problemes relacionats amb la mida de les etiquetes de les botelles o errors en la velocitat de la línia de producció.




El projecte CIEN CONOCE (Consumer-Oriented Innovation: Nous productes alimentaris obtinguts d’acord amb tecnologies innovadores i neurociència) ha estat finançat a través de la convocatòria Projectes Estratègics CIEN pel Centre per al Desenvolupament Tecnològic i Industrial (CDTI) i cofinançat amb els fons europeus FEDER. El consorci ha estat liderat per Angulas Aguinaga i ha comptat amb la participació de les empreses Carinsa, Aldelís, Codorníu, Cerealto Siro Foods i Seidor. Eurecat i AINIA hi ha participat com a centres de recerca.

Emprèn Bio 4.0 convoca la segona edició a Lleida per assessorar i formar en bioeconomia
Tanca el dispositiu d’acollida de temporers al pavelló 3 de Fira de Lleida

Últimes Noticies

També et pot interessar

Una empresa de Lleida aplica la realitat virtual i la IA per crear productes alimentaris

Comparteix


El centre tecnològic Eurecat Lleida ha participat en un projecte per ajudar la indústria alimentària a crear productes més flexibles i més adaptats al consumidor final. Ho ha fet aplicant mètodes neurocientífics i de realitat virtual per mesurar com respon el cervell dels consumidors al tast de nous productes i a la presentació d’aquests a les botigues. Dins el projecte CONOCE, el centre ubicat al parc Agrobiotech de Lleida també ha investigat l’ús de la intel·ligència artificial (IA) per detectar anomalies i anticipar-se als errors que puguin sorgir en la fase de producció dels aliments amb l’objectiu d’aconseguir una fabricació més àgil i menys costosa.





▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Abans de treure un nou article al mercat, les empreses realitzen diversos tests per preveure la sortida que tindrà. Tradicionalment, el producte es presenta a una mostra de gent representativa perquè el provi i doni les seves reaccions i opinions subjectives. Els mètodes que ha aplicat Eurecat Lleida al projecte CONOCE, però, donen un pas més i permeten recollir mètriques mesurables per saber si a la persona li ha agradat el producte o la seva presentació. Per exemple, ha monitoritzat l’activitat al còrtex cerebral i els nivells de sudoració de la gent que ha participat al test per obtenir dades objectives sobre l’acceptació del nou article. Aquests mètodes neurocientífics i de realitat virtual permeten posar l’experiència del consumidor al centre i reforçar-la amb resultats objectius mesurables.

Pel que fa a l’ús de tecnologies basades en intel·ligència artificial, s’han centrat en poder flexibilitzar la producció, de manera que la creació i l’adaptació de nous productes siguin més àgils i menys costosos. “És molt important perquè una parada no programada dins la industria agroalimentària significa que minva la producció, i ser capaços d’anticipar-se i planificar ajuda molt”, afirma Edgar Rubión, responsable de Línia a la Unitat d’Intel·ligència Artificial Aplicada d’Eurecat. En aquest cas concret, els mètodes d’IA utilitzats han servit per detectar possibles patrons anòmals en la fase de fabricació d’una línia de vins escumosos. La tecnologia preveu, per exemple, problemes relacionats amb la mida de les etiquetes de les botelles o errors en la velocitat de la línia de producció.




El projecte CIEN CONOCE (Consumer-Oriented Innovation: Nous productes alimentaris obtinguts d’acord amb tecnologies innovadores i neurociència) ha estat finançat a través de la convocatòria Projectes Estratègics CIEN pel Centre per al Desenvolupament Tecnològic i Industrial (CDTI) i cofinançat amb els fons europeus FEDER. El consorci ha estat liderat per Angulas Aguinaga i ha comptat amb la participació de les empreses Carinsa, Aldelís, Codorníu, Cerealto Siro Foods i Seidor. Eurecat i AINIA hi ha participat com a centres de recerca.

Últimes Noticies

També et pot interessar