Comarques

Èxit de la Mostra Gastronòmica de les Garrigues amb 1.600 menús

Una edició amb alta participació i amb un increment de menús servits, tot i la reducció de restaurants participants

Comparteix

mostra gastronòmica garrigues
Imatge de la presentació / LleidaDiari.cat

La 31a edició de la Mostra Gastronòmica de les Garrigues, celebrada entre l’1 de novembre i el 14 de desembre, ha tancat amb un balanç molt positiu. Superant els 1.500 menús servits i consolidant-se com una de les cites gastronòmiques més destacades de la comarca. Tot i comptar amb dos restaurants menys que en l’edició anterior, la xifra ja supera la de l’any passat. Així, es confirma la bona salut d’un esdeveniment que, després de més de tres dècades, continua creixent en popularitat.

Davant l’alta demanda registrada durant aquestes setmanes, alguns establiments participants han optat per allargar l’oferta dels menús unes setmanes més. Fet que permetrà arribar aproximadament als 1.600 menús servits. Aquest increment reafirma la força de la Mostra com a eina de promoció de la cuina local i com a motor de dinamització del turisme gastronòmic i cultural a les Garrigues.

L’acte de cloenda es va celebrar aquest dilluns al restaurant El Sindicat de Tarrés, en una trobada que va reunir els restauradors participants, representants del món municipal de la comarca. També el director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juli Alegre, i el president del Consell Comarcal de les Garrigues, Antoni Villas. Durant l’acte, es va valorar l’esforç col·lectiu del sector i la importància de la col·laboració institucional per garantir la continuïtat i l’èxit de la Mostra.

Restaurants participants i protagonisme del producte local

En aquesta edició han participat sis restaurants: Cafè Terrall Restaurant, Restaurant Hostal Benet i Masia Les Garrigues, tots tres de les Borges Blanques. El Sindicat de Tarrés, a Tarrés; Les Cuines de la Llena, a la Pobla de Cérvoles, i El 9 Syrah, també a les Borges Blanques. Cada un ha elaborat menús exclusius basats en productes de proximitat. Amb un protagonisme especial de l’oli d’oliva verge extra, símbol indiscutible del territori i element central de la proposta culinària.

Precisament, en el marc d’aquesta 31a edició, s’han incorporat dos nous establiments al distintiu de qualitat “Restaurant Verge Extra”. Creat pel Consell Comarcal de les Garrigues l’any 2021 per reconèixer aquells restaurants que aposten de manera decidida per l’oli d’oliva verge extra i el producte local. Als ja distingit Hostal Benet, Cafè Terrall, Masia Les Garrigues i Ca la Margarida, s’hi han sumat Les Cuines de la Llena i El Sindicat de Tarrés.

Un obsequi i una aposta de futur

Com a detall per als comensals, enguany totes les parelles que han degustat els menús de la Mostra han rebut una ampolla d’oli d’oliva verge extra com a obsequi. Reforçant així el vincle entre gastronomia, territori i productors locals. Després de 31 anys de trajectòria, la Mostra Gastronòmica de les Garrigues s’ha consolidat com un espai clau per valorar la cuina garriguenca. Impulsar el sector de la restauració i projectar la comarca com a destinació gastronòmica de qualitat. L’esdeveniment ha comptat amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida. Un suport essencial per continuar fent créixer aquesta cita emblemàtica.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Tàrrega aposta pel Parc de Nadal i el Dindifest amb més espais i activitats
Nova borsa de treball agrari al Pallars per impulsar el relleu rural

Últimes Noticies

També et pot interessar