L’expulsió d’una dona d’un pis a Lleida sense desnonament ha estat denunciada per la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) de Lleida, després que una dona no pogués accedir a l’habitatge on viu, al barri de Balàfia. Segons l’entitat, l’afectada es va trobar el bombí del portal d’accés canviat, tot i no tenir cap procés de desnonament previst i estar empadronada al pis.
D’acord amb la PAH, la dona és una persona gran amb problemes de salut que resideix al bloc Sàrraga, un edifici propietat del fons Cerberus que la plataforma va ocupar fa tres anys. Dilluns, quan va intentar entrar a l’edifici, va comprovar que no podia accedir-hi perquè el pany havia estat substituït.
Va passar la nit al carrer
Davant la impossibilitat d’entrar al domicili, l’afectada va haver de passar la nit al carrer. A més, segons denuncia la PAH, a l’interior del pis hi ha encara el gat de la dona, sense que hagi estat possible recuperar-lo.
La plataforma assegura que va alertar la Guàrdia Urbana, però critica que no es va actuar davant una situació que qualifiquen de greu. En aquest sentit, denuncien l’expulsió de la dona d’un pis a Lleida sense desnonament com una vulneració del dret a la inviolabilitat del domicili.
Crítiques a la Guàrdia Urbana i a la Paeria
La PAH de Lleida ha carregat contra la Guàrdia Urbana, que, segons afirmen, “va acudir al lloc sense cap predisposició a ajudar”. També critiquen la Paeria per no haver actuat davant una situació que consideren “d’emergència” i “d’una clara vulneració de drets”. Des de l’entitat insisteixen que no existeix cap resolució judicial que avali l’actuació. I alerten que la situació viscuda deixa la dona en una situació de vulnerabilitat extrema.
La PAH reclama una resposta immediata de les administracions competents perquè l’afectada pugui tornar a accedir al seu habitatge i denuncia el paper dels grans tenidors en aquest tipus de situacions.










