El Govern i el Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona i Lleida col·laboraran per evitar el frau i “perseguir les conductes lesives per als consumidors exercides per part de persones que actuen al mercat com a administradors de finques sense la capacitació professional necessària”. A més, es farà un seguiment periòdic de les denuncies i reclamacions per part de l’Agència Catalana del Consum i també de les actuacions del col·legi professional. En dos anys, l’organisme ha gestionat 42 denúncies i ha realitzat 25 actuacions inspectores que han finalitzat amb 7 sancions contra professionals de gestió del patrimoni immobiliari per un import de 20.251 euros.
TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!
Les denúncies registrades han estat motivades, principalment, per deficiències en la qualitat del servei prestat, l’ús de publicitat enganyosa i d’altres pràctiques comercials fraudulentes, problemes relacionats amb la facturació dels serveis o la vulneració dels drets lingüístics dels consumidors. Pel que fa a les reclamacions, Consum n’ha rebut només 25, i els motius principals que s’han al·legat han estat la gestió incorrecta dels comptes i les despeses comunitàries; no convocar reunions de veïns o estar en desacord amb les actes; l’emissió de certificats deficients o la manca de resposta a consultes de la comunitat de propietaris.
Per aquest motiu, l’Agència Catalana del Consum i el Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona i Lleida van signar un conveni de col·laboració la setmana passada en el qual les dues entitats es comprometen a treballar coordinadament per garantir que les persones que prestin els serveis d’administració de finques compleixin les condicions legals i reglamentàries que els siguin exigibles.
A l’acord, s’estableix que es farà un seguiment periòdic i estable de les actuacions de l’Agència i el col·legi professional, en tot allò que faci referència a les denúncies, queixes i reclamacions tramitades per ambdues parts dins l’àmbit d’aquest conveni de col·laboració, facilitant la informació necessària al respecte durant la seva tramitació, així com el resultat amb què finalitzin els procediments.
El director de l’Agència Catalana del Consum del Departament d’Empresa i Treball, Isidor García va considerar que aquest nou conveni és una eina més per a “perseguir les conductes lesives per als consumidors, exercides per part de persones que actuen en el mercat com a administradors de finques sense la capacitació professional necessària”. El president del Col·legi, Lorenzo Viñas, per la seva banda, va definir aquesta cooperació com a “necessària per protegir els drets dels usuaris d’habitatge”.