CulturaSense Categoria

El 12è Galacticat tanca amb un augment del 40% d’espectadors

Comparteix

El Galacticat, el festival internacional de cinema de Tàrrega i Ponent, tanca aquest diumenge la 12a edició assolint els 1.400 espectadors, un augment del 40% respecte a l’any passat. Segons el sotsdirector del festival, Genís Casanovas, el canvi iniciat fa 2 anys d’una programació centrada en el gènere fantàstic i de terror cap a una de més generalista “ha ajudat a descobrir el certamen a nous públics”. Tot i que el perfil majoritari del festival sigui l’adult i el professional, Casanovas ha destacat un augment del públic familiar. Des de dilluns, el certamen ha projectat prop d’un centenar de curtmetratges, llargmetratges i documentals als cinemes Majèstic de Tàrrega i a diferents carrers i places de la capital de l’Urgell. Després d’una dècada d’especialització en el cinema fantàstic i de terror, l’any passat el Galacticat va fer el canvi al cinema generalista. “Estem molt satisfets de consolidar-nos com a festival generalista”, ha assenyalat Casanovas, qui també ha explicat que la nova etapa del festival ha aconseguit atraure nous espectadors. “Hem fet un salt amb una programació més eclèctica i variada. El nombre d’espectadors ha crescut sobretot en les seccions documentals i d’animació infantil”, ha dit.




▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Precisament, un 10% dels espectadors d’enguany han estat famílies i infants, si bé la irrupció de la nova secció dedicada al públic juvenil ‘Facts’, també ha estat “satisfactòria”. “Repetirem l’any vinent. La secció descriu la nova filosofia del festival de buscar nous discursos a l’hora de fer cinema”, ha apuntat Casanovas. El sotsdirector del festival també ha destacat que l’oportunitat de tractar “de tu a tu” amb els directors, és una de les coses més valorades actualment pels espectadors. Precisament, aquest caràcter proper també beneficia els directors que participen en el certamen amb les seves projeccions, tal com ha explicat el director Gerald Fillmore, qui ha presentat la comèdia romàntica ‘Amor en toda la cara’. “M’agrada riure i fer riure i compartir la pel·lícula amb el públic m’omple el cor”, ha dit.

El palmarès

El Museu Cal Trepat de Tàrrega ha acollit aquest diumenge l’entrega dels premis de les seccions oficials del festival i de la Trobada de Talents, el concurs de guions del Galacticat. La directora de Rosselló (Segrià) Alba Pifarré s’ha emportat el Premi del Públic a millor llargmetratge pel seu documental ‘Parirem sense por’, que aborda el part i la maternitat. El lleidatà Joel Munu ha guanyat el Premi al Millor Curtmetratge de Gènere Lliure amb ‘El hombre que mató a Terry Gilliam’. El premi a millor pel·lícula ha estat per ‘Lujuria’, llargmetratge del mexicà Iñaki Aguilar que gira al voltant de les sectes i la repressió sexual en format thriller. El film, de fet, es va estrenar mundialment al Galacticat dissabte.

Pel que fa a les altres seccions oficials, el premi a Millor Curtmetratge de Terror ha estat per al projecte andorrà ‘El Mal Donat’, d’Alfons Casal i Héctor Mas; el premi a Millor Curtmetratge Fantàstic i de Ciència-ficció l’ha guanyat el director José Camargo amb ‘Interchange’; el guardó a Millor Curtmetratge Documental ha estat per a ‘Seeds from Kivu’, de Néstor López i Carlos Valle; el premi a Millor Curtmetratge Documental Espanyol ha estat atorgat a ‘Metacíclica’, de Lydia Zimmermann; el de Millor Curtmetratge de Ficció Espanyol ha anat a parar a ‘The Fruter and the Husband’, de Nacho Bárcena Martín, i el de Millor Curtmetratge d’Animació, a ‘Les belles cicatrices’, de Raphaël Jouzeau. El documental ‘La Marsellesa de los Borrachos’, de Pablo Gil, s’ha emportat el premi a Millor Llargmetratge Documental mentre que ‘Mierda’, de David Fernández, ha rebut el Premi del Públic a la secció de curtmetratges.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Lleida acull una exposició sobre la crisi ambiental i la desigualtat de gènere
Ponent: L’escenari perfecte per a rodatges de cinema i publicitat

Últimes Noticies

També et pot interessar