Els municipis de les Garrigues Altes denuncien que cada any quan comença la collita de l'oliva els camions d'oliasses procedents del sud de Catalunya i de la resta de l'Estat utilitzen la via de
Torrebesses a Castelldans pel transport fins a l'empresa General d'olis i derivats de les Borges
Blanques.
A més a més, aquesta via també és utilitzada pels camions carregats d'olives i oli durant els
mesos de novembre a gener amb motiu de la campanya oleícola de la zona, fet que aquest any
s'hi ha sumat el pas de la maquinària pesant de les obres del Segarra-Garrigues.
Tot aquest trànsit pesant deteriora la via, que és de titularitat municipal, i per tant, són els mateixos
municipis, tots micropobles, els que s'han de fer càrrec amb els seus pressupostos municipals de
la reparació i manteniment de la carretera.
[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]
D'altra banda, els municipis de les Garrigues Altes, amb motiu de l'oportunitat que representa
l'alliberament de l'AP2, s'han sumat a la reivindicació de la Comunitat de municipis del Segrià
Sec i demanen la creació de l'Eix transversal de Ponent, ja que aquesta carretera es troba
recollida com a via estructurant primària al Pla Territorial Parcial de Ponent de 2007.

Permetria connectar la plana d'Urgell amb les Terres de l'Ebre
Aquesta via permetria connectar el Pla d'Urgell amb les Terres de l'Ebre, des de l'A-2 a
Bellpuig, seguint el traçat de la C-233, passant per l'AP-2 a les Borges Blanques, seguint per la
C-233 i per una carretera local fins a Torrebesses on enllaçaria amb la C-12 fins a Maials.
La comarca de les Garrigues pateix un dèficit històric en comunicacions viàries, principalment pel que respecta a la vertebració nord-sud d'aquesta, mentre no s'adeqüi el tram Soleràs – La
Granadella de la C-233. L'Eix transversal de Ponent permetria també la vertebració nord-sud de
la comarca, des de la capital fins a les Garrigues Altes i el Segrià Sec.