Comarques

Compte amb la grip: la transmissió es manté elevada

Els contagis van tocar sostre amb una incidència superior a la d'anys anteriors i abans, a les portes de Nadal

Comparteix

Una dona rep la vacuna de la grip. / Francesc Voltas

La transmissió de la grip es manté per sobre del nivell moderat a Catalunya tres setmanes després d’haver assolit el pic de contagis. Segons les darreres dades del Sistema d’Informació per a la Vigilància d’Infeccions a Catalunya, la incidència estimada se situa en 248 casos per cada 100.000 habitants. Aquestes dades corresponen a la setmana del 29 de desembre al 4 de gener. Tot i que suposen una baixada clara respecte a la setmana anterior, quan la incidència havia caigut de 546 a 236, la transmissió continua sent elevada. Per tant, la grip segueix circulant amb intensitat al conjunt del territori.

El pic de contagis es va registrar a mitjans de desembre, a les portes de Nadal. En aquell moment, la taxa va arribar als 759 casos per 100.000 habitants. Es tracta d’una incidència molt superior a la d’anys anteriors i, a més, avançada en el calendari habitual. Pel que fa als casos diagnosticats, la taxa ha baixat fins als 139 casos per 100.000 habitants. La incidència més alta continua sent entre els infants menors de 4 anys. Tot i això, en aquest grup d’edat, així com entre els nens i nenes de 5 a 14 anys, els contagis han disminuït de manera notable. En canvi, entre els adults de més edat s’ha detectat un lleuger repunt. Així, els majors de 60 anys concentren bona part dels casos greus i dels ingressos hospitalaris.

Menys ingressos a planta

D’altra banda, també baixen els ingressos a planta per grip. Actualment hi ha 88 persones hospitalitzades, de les quals 67 tenen més de 60 anys. A les unitats de cures intensives hi ha 9 pacients, menys que la setmana anterior.

Finalment, les autoritats sanitàries recorden la importància de mantenir les mesures de prevenció, especialment entre la població vulnerable, mentre la transmissió de la grip continuï en nivells elevats.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Els pagesos tallen l’autovia A-2 a Fondarella
Rècord de forfets i alta ocupació turística al Pirineu per Nadal

Últimes Noticies

També et pot interessar