
Les xarxes socials són molt utilitzades avui en dia, sobretot pels més joves, i molts les veuen com una forma d’apropar-se a ells, com per exemple a classe o als hospitals. En aquest últim cas, trenta joves d'entre nou i disset anys participen en la publicació de continguts del primer compte d'Instagram creat com a eina terapèutica per al tractament de l'anorèxia i la bulímia.
[predef]lleida-diari-app-216[/predef]
Instagram com a teràpia contra l’anorèxia
Aquesta és una iniciativa de l'Hospital Sant Joan de Déu Barcelona, a Esplugues del Llobregat, que s'inclou en el tractament que reben els pacients de l'hospital atesos per un trastorn de la conducta alimentària (TCA), segons han comunicat ells mateixos a través de la pàgina web del centre sanitari.
El compte d’Instagram té, per tant, una finalitat totalment terapèutica que busca fomentar la consciència del problema i augmentar la motivació per a realitzar canvis, dos passos fonamentals en el procés de curació d'aquests trastorns. A més, també intenta oferir un discurs alternatiu al d'altres perfils de xarxes socials i publicacions digitals que fomenten l'anorèxia i altres trastorns alimentaris com a estils de vida, conscienciar a altres joves i fer prevenció.

- També et pot interessar: L’Hospital Sant Joan de Déu cura un nen de leucèmia amb la primera teràpia pública
Instagram incideix en la salut mental dels joves
Concretament, el perfil @stoptca_sjd es va llançar oficialment el 20 de març gràcies a la iniciativa dels professionals de l’Àrea de Salut Mental de l’Hospital Sant Joan de Déu i en poc més d'un mes ja ha superat els 1.600 seguidors. En aquest perfil, es donen a conèixer els tallers terapèutics en què participen aquests pacients durant el seu tractament a l'hospital i que tenen com a objectiu millorar la seva autoestima, a més de conscienciar i prevenir els TCA.
Des de l’Hospital Sant Joan de Déu han expressat que «Instagram és la xarxa social més utilitzada actualment pels adolescents i la que més incideix en la seva salut mental», és per això que cal donar una alternativa a aquells comptes que «fomenten les comparacions i provoquen l’augment de la insatisfacció corporal en els joves, actuant com un desencadenant o reafirmant un TCA».