Cultura
exposició IEI Lleidainclusió socialInstitut d’Estudis Ilerdencsjoves migrantsLLEIDAmenors no acompanyatsPATH2EUSant Joan de Déu

L’IEI de Lleida dona veu a joves migrants amb una nova exposició

Dotze joves dels recursos residencials de Sant Joan de Déu Terres de Lleida expliquen les seves experiències

Comparteix

Expo IEI
Imatge de l'exposició a l'IEI / LleidaDiari.cat

La Galeria de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI) acull des d’aquest dilluns l’exposició ‘PATH2EU: Camins cap a la inclusió social dels menors no acompanyats a la Unió Europea’. La mostra posa el focus en les experiències de dotze joves migrants no acompanyats dels recursos residencials de Sant Joan de Déu Terres de Lleida.

L’exposició a l’IEI de Lleida es podrà visitar fins al 16 d’octubre i presenta fotografies i textos elaborats pels mateixos participants. Les obres són el resultat d’un procés de recerca participativa desenvolupat en el marc del projecte europeu PATH2EU. Liderat per la Universitat Pontifícia Comillas i finançat per les accions Marie Skłodowska-Curie d’Horizon Europe.

Fotografies per explicar les seves experiències

Durant el projecte, els 12 joves han participat en diverses trobades amb l’investigador principal, Juan Eduardo Ortiz López. Aquestes sessions els han permès reflexionar sobre els seus processos d’inclusió social i identificar aquells elements que consideren més importants en les seves trajectòries. A partir d’aquest treball, cadascun dels participants ha creat fotografies relacionades amb espais, persones, situacions o objectes significatius de la seva experiència. Les imatges s’acompanyen de textos elaborats pels mateixos joves, de manera que són les seves pròpies veus les que articulen el relat de l’exposició.

La proposta vol contribuir així a apropar el públic a la realitat dels joves migrants no acompanyats des de la seva pròpia perspectiva i generar un espai de reflexió sobre els processos d’inclusió social a Catalunya. El projecte també ha comptat amb la implicació de diversos agents del territori. Entre aquests hi ha l’Àrea d’Inclusió de l’Ajuntament de Lleida, el Centre Cívic de Balàfia i les Caves de Raimat, que han participat en diferents fases d’anàlisi i debat.

Conferència el 13 d’octubre

L’exposició es completarà el dimarts 13 d’octubre, a les 18 hores, amb una conferència a l’Aula Magna de l’IEI. Juan Eduardo Ortiz López presentarà els objectius, la metodologia i els principals resultats de PATH2EU. La sessió també comptarà amb la participació dels joves que han format part de la recerca. L’exposició i la conferència comparteixen l’objectiu de donar visibilitat a les seves experiències i afavorir el diàleg sobre la inclusió social a partir de les seves pròpies perspectives.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Musiquem Lleida 2026: 12 concerts durant tres dies a la ciutat
Lleidasona 2026 busca bandes emergents de Ponent

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar