Agenda
diputació de lleidaLLEIDASant Jordi

L’IEI celebra Sant Jordi amb set propostes d’art, poesia, música i dansa

Serà del 26 de març al 27 d’abril i inclou converses, poesia, música, dansa i una instal·lació artística al Pati de l’IEI

Comparteix

Imatge de la presentació. / Diputació de Lleida
Imatge de la presentació. / Diputació de Lleida

L’Institut d’Estudis Ilerdencs centrarà la seva programació de Sant Jordi en el llenguatge de les arts amb un cicle especial que es desenvoluparà del 26 de març al 27 d’abril. Sota el títol Sant Jordi i el llenguatge de les arts, la proposta inclourà set activitats que combinaran converses, poesia, música, dansa i una instal·lació artística. Les diferents iniciatives es duran a terme en diversos espais de l’IEI i també al monestir d’Avinganya.

La iniciativa vol ampliar la celebració de Sant Jordi més enllà de la literatura i obrir-la a altres disciplines artístiques. Així, el programa inclou la participació de Jaume C. Pons Alorda, Pere Pena, Pere Rovira, Joan Pagès, Antoni Pallès, el Cor Eurídice, Francesca Guardiola, Guillem Pérez Casals, Lluís Homar i Xavier Albertí. D’altra banda, del 14 al 25 d’abril, el Pati de l’IEI acollirà la instal·lació Retaule de la llegenda de la princesa-drac, obra de Xesco Mercé.

La presentació del cicle s’ha fet aquest dimarts a l’Aula Magna de l’IEI. En aquest acte, hi han participat la vicepresidenta de l’IEI, Estefania Rufach; la cap de Publicacions i coordinadora del cicle, Carme Vidal; i l’artista Xesco Mercé.

Un Sant Jordi obert a totes les arts

Segons ha explicat Estefania Rufach, la proposta parteix de la idea que Sant Jordi és el dia del llibre en tots els seus formats i llenguatges. Per això, l’IEI ha volgut anar més enllà del vessant estrictament literari i incorporar-hi també els llenguatges plàstics, musicals i audiovisuals.

En la mateixa línia, Carme Vidal ha destacat que el cicle vol donar cabuda a totes les disciplines. Alhora, ha remarcat el valor dels espais que acolliran les activitats, com el pati gòtic de l’IEI i el monestir d’Avinganya.

El programa arrencarà dijous 26 de març a l’Aula Magna amb Tot és poesia. En aquesta primera proposta, Jaume C. Pons Alorda compartirà versos i reflexions en una sessió centrada en la tradició i la creació poètica.

Posteriorment, la segona cita serà dimarts 7 d’abril amb Pere Pena i Pere Rovira en conversa. En aquest cas, tots dos autors parlaran de les seves obres més recents, Sota la pell, un arbre i Vida i miratges, en un diàleg sobre la memòria i la frontera entre realitat i ficció.

Instal·lació artística, música i patrimoni

Més endavant, dimarts 14 d’abril s’inaugurarà al Pati de l’IEI la instal·lació Retaule de la llegenda de la princesa-drac, de Xesco Mercé, amb col·laboració tècnica de Jaume Ramon ‘Dodó’. La peça es podrà visitar fins al 25 d’abril i, a més, proposa una lectura oberta i participativa de la llegenda.

El mateix dia, l’Aula Magna acollirà més Tuc de Neu, una proposta musical de Francesca Guardiola i Guillem Pérez Casals. En aquest sentit, l’espectacle combina veu i guitarra amb la interpretació de textos literaris d’autors andorrans i altres peces que dialoguen amb el conjunt.

Tot seguit, el 21 d’abril serà el torn de Joan Pagès i Antoni Pallès en conversa. La sessió reunirà dues figures vinculades a la música, l’educació i la gestió cultural.

Igualment, el 25 d’abril, el cicle es traslladarà al monestir d’Avinganya amb Ressonàncies, del Cor Eurídice. La proposta girarà al voltant de la veu, la vibració i la reverberació en l’espai, amb un repertori centrat en compositors dels segles XI al XIV.

Clausura amb Xavier Albertí i Lluís Homar

Finalment, el cicle es tancarà dilluns 27 d’abril a l’Aula Magna amb Una llum constant. Es tracta d’un recital-concert amb Xavier Albertí i Lluís Homar que recorrerà textos de la poesia catalana de diferents èpoques, des de Ramon Llullfins a Blanca Llum Vidal.

En definitiva, amb aquest programa, l’IEI amplia el sentit tradicional de la diada i converteix Sant Jordi en una cita oberta a diversos llenguatges artístics. Per últim, el programa complet es pot consultar a l’enllaç corresponent.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

La Fira de Titelles fa un salt i conquista nous espais emblemàtics de Lleida
Una experiència immersiva i artística posarà el punt final al 8M a Lleida

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar