Els futbolistes de la selecció espanyola que resideixen a Catalunya tributaran més de 3 milions d’euros si Espanyaguanya aquest diumenge la final del Campionat Mundial de futbol. Així ho estimen els tècnics del Ministeri d’Hisenda, agrupats a Gestha.
En total, els 17 jugadors de la selecció que tributen a l’Estat haurien d’abonar prop de 6 milions d’euros en impostos derivats dels premis per la victòria al Mundial.
Catalunya concentraria la recaptació més elevada
Segons els càlculs de Gestha, Catalunya seria el territori que més ingressaria gràcies a la tributació dels futbolistes.
La recaptació superaria els 3 milions d’euros. Per darrere se situaria la Comunitat de Madrid, amb més d’1 milió d’euros, i Biscaia, amb prop de 900.000 euros.
Del total recaptat, 4,4 milions d’euros correspondrien a l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT). A més, la Hisenda de Navarra ingressaria prop de 350.000 euros, mentre que les hisendes de Guipúscoa i Biscaia rebrien prop de 300.000 euros cadascuna.
Un premi de més de 750.000 euros per jugador
La tributació es calcula a partir del premi individual que percebria cada futbolista en cas de victòria.
Cada jugador rebria aproximadament 754.701,92 euros, una quantitat que, sumada als salaris i als drets d’imatge que perceben dels seus clubs, determina la càrrega fiscal corresponent.
En conjunt, els 17 futbolistes residents a l’Estat sumarien uns 12,8 milions d’euros en premis.
Els càlculs parteixen de les primes anunciades per la FIFA
Per elaborar aquestes estimacions, els tècnics de Gestha han pres com a referència les primes anunciades de 865.384,62 dòlars per jugador.
La conversió a euros s’ha fet aplicant el tipus de canvi publicat aquest divendres pel Banc d’Espanya.










