El conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, ha inaugurat aquest divendres les noves instal·lacions de parc de Bombers de Balaguer, després de les obres d'adequació, reforma i millora.
Segons ha explicat Elena, les obres van començar el passat mes de juny de l'any 2020, han suposat una inversió d'1.561.688,12 euros i s'han centrat a millorar l'edifici existent i la reforma interior dirigida a optimitzar la salubritat, l'habitabilitat, la funcionalitat i la seguretat.
[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]
Cal destacar que el parc, el qual ocupa un solar de 7.735 metres quadrats, està ubicat en una zona catalogada com a Bé Cultural d'Interès Nacional (BCIN) i, per això, no s'ha pogut acomplir cap actuació exterior al voltant de l'edifici.
No obstant això, sí que s'ha construït de nou la zona de les cotxeres i s'ha creat una aula i un gimnàs a la planta baixa, així com una zona de descans, un magatzem, un taller i una sala de rentada i assecat dels equips de protecció individual. També s'ha canviat la fusteria de l'edifici i s'ha renovat el mobiliari.

La reforma de 643,94 metres quadrats de la planta baixa
En conjunt, l'adequació i millora de parc ha suposat la reforma de 643,94 metres quadrats de la planta baixa i l'ampliació de 137,87 metres quadrats útils de la planta primera. El conseller ha destacat avui a Balaguer que «els serveis de seguretat i emergències volen a professionals i comandaments molt competents, i això ho tenim, i volem anar renovant equipaments i material per a disposar de més i millors mitjans i de més efectius».
Així mateix, Elena ha valorat la promoció de 250 bombers que s'ha fet aquest any i la que es farà el que ve fins a «garantir la contractació de 1.000 bombers professionals més». El parc de bombers de la capital de la Noguera és mixt i està adscrit a la Regió d'Emergències de Lleida i compta amb 34 bombers funcionaris, 11 voluntaris i 2 de segona activitat.