Successos
Bombers de la GeneralitatCatalunyaincendisolsona

Preocupació al Solsonès per un incendi forestal fora de control

El foc crema una àrea de difícil accés i els efectius desplegats centren els esforços a contenir el flanc esquerre

Comparteix

Imatge de l'incendi a la zona de Lladurs. / Bombers de la Generalitat
Imatge de l'incendi a la zona de Lladurs. / Bombers de la Generalitat

Un incendi forestal a Lladurs ha mobilitzat aquest dilluns 23 dotacions terrestres, sis mitjans aeris i una setantena d’efectius dels Bombers de la Generalitat. El foc s’ha declarat a la zona del Collet dels Lladres, al Solsonès, i presenta un potencial de fins a 400 hectàrees.

L’avís s’ha rebut a les 12.45 hores. Des de llavors, les flames han avançat ràpidament per una àrea forestal de difícil accés, fet que complica les tasques d’extinció.

L’incendi forestal a Lladurs guanya intensitat

Segons han informat els Bombers, el foc ha agafat força en molt poca estona. Posteriorment, ha carenat i avança en direcció descendent cap a la zona de Santa Eulàlia.

Per aquest motiu, els efectius desplegats concentren els esforços a contenir el flanc esquerre, que és el sector que presenta un comportament més actiu.

Al mateix temps, els mitjans aeris i les dotacions terrestres fan descàrregues d’aigua sobre la cua del flanc dret per evitar que les flames continuïn avançant.

Les ADF també participen en l’extinció

A més dels Bombers, a la zona també hi treballa personal de les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF), que col·laboren en les tasques d’extinció i suport logístic.

Mentrestant, els equips continuen avaluant l’evolució de l’incendi i treballen per estabilitzar el perímetre abans que les condicions meteorològiques puguin complicar encara més la situació.

Tallada una pista forestal

Com a conseqüència de l’incendi forestal a Lladurs, el Servei Català de Trànsit ha informat del tall de la pista forestal entre Lladurs i Timoneda-Santa Eulàlia.

Les autoritats demanen evitar els desplaçaments per la zona i seguir únicament les indicacions dels serveis d’emergència mentre continuen les tasques per controlar el foc.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Bones notícies, estabilitzat el foc del Solsonès
Cap de setmana negre a Catalunya: quatre persones moren a l’aigua

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar