Successos
CatalunyaincendimanlleuMossos d'Esquadra

Ampliació: Els cincs morts eren joves entre 14 i 18 anys i els Mossos descarten una explosió

Els Mossos diuen que ha estat una mort accidental i descarten que hi hagi hagut cap explosió

Comparteix

La policia científica recull proves del lloc de l'accident. / Nia Escolà
La policia científica recull proves del lloc de l'accident. / Nia Escolà

Cinc joves han mort en un incendi declarat aquest dilluns a la nit a les golfes d’un bloc de pisos de Manlleu, a Osona. Segons les primeres hipòtesis, les víctimes haurien mort per inhalació de fum.

Investigació oberta i hipòtesi accidental

De moment, la investigació apunta que el fum es va generar en cremar-se algun element a l’interior d’uns trasters situats en una zona sense ventilació. D’altra banda, fonts policials indiquen que es tractaria d’una mort accidental.

A més, els Mossos d’Esquadra descarten que hi hagués cap explosió i també asseguren que al lloc no s’hi han trobat bombones de butà. Ara com ara, els cadàvers estan pendents d’identificació oficial.

Les víctimes tenien entre 14 i 18 anys

Pel que fa a les víctimes, fonts de la Delegació del Govern a la Catalunya Central han confirmat que tenien entre 14 i 18 anys. En concret, quatre dels morts eren menors d’edat i un acabava d’arribar a la majoria d’edat.

L’Ajuntament diu que desconeixia l’ús de les golfes

Mentrestant, l’Ajuntament de Manlleu ha defensat que no tenia constància de l’existència ni de l’ús de les golfes afectades. Segons ha explicat l’alcalde, Arnau Rovira, el consistori no havia rebut cap avís previ sobre l’espai ni sobre un possible ús inadequat.

Per això, ha remarcat que, si n’haguessin tingut coneixement, s’haurien pres mesures. Tot i això, Rovira ha evitat confirmar si l’espai era un infrahabitatge o un local utilitzat pel grup.

En canvi, sí que ha insistit que es tractava d’unes golfes i que fins aquest dilluns no en coneixia l’existència. Alhora, ha demanat màxim respecte per a les famílies i ha reclamat que no es difonguin informacions falses mentre dura la investigació.

Suport psicològic i coordinació sanitària

En paral·lel, des del primer moment es va activar el protocol d’assistència psicològica. Així, el consistori va contactar amb centres educatius per coordinar el suport als alumnes i va demanar al Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) que desplegués atenció especialitzada des de primera hora del matí.

Igualment, s’ha coordinat l’actuació amb el CAP, Salut i Serveis Socials.

Veïns reallotjats i ferits lleus

Quant a l’edifici, els serveis tècnics municipals han comprovat que no hi ha danys estructurals. Per tant, els veïns han pogut tornar a casa. Tot i això, algunes famílies vulnerables van ser reallotjades temporalment per precaució.

A més, l’alcalde ha avançat que entre els ferits lleus hi ha agents de la policia local. Segons ha detallat, van ser els primers que van arribar al lloc i van inhalar fum durant l’actuació.

Quatre víctimes eren alumnes de l’Institut Antoni Pous i Argila

D’altra banda, l’Institut Antoni Pous i Argila ha confirmat que quatre de les víctimes mortals eren alumnes del centre. En un comunicat, l’institut ha traslladat el condol a famílies i persones properes.

A més, el centre ha indicat que aquest dimarts rebran atenció de l’equip psicològic del SEM i que també estan en contacte amb l’equip de Benestar Emocional del Departament d’Educació.

Minut de silenci a la plaça Fra Bernadí

Finalment, aquest dimarts a les set de la tarda es farà un minut de silenci a la plaça Fra Bernadí per recordar les víctimes. Per això, el consistori ha convidat tota la ciutadania a participar-hi.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Dimiteix el número dos de la Policia Nacional, investigat per agressió sexual
Enxampen un entrenador català de futbol base per una presumpta petició de ‘porno’ a menors

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar