La ciutat de Lleida ha rebut aquest dimarts més de 30 infants sahrauís que participaran aquest estiu als programes Vacances en Pau i Hayma Acull. La recepció institucional s’ha celebrat al Saló de Plens de la Paeria i ha comptat amb la presència dels nens i nenes, les seves famílies d’acollida i representants de les entitats impulsores.
A més, l’acte ha estat presidit per l’alcalde, Fèlix Larrosa, i el regidor de Cooperació, Jackson Quiñónez, que han volgut reconèixer la tasca solidària de les famílies i de les entitats que fan possible aquests projectes.
Un estiu lluny de les temperatures extremes
Els infants sahrauís a Lleida formen part del programa Vacances en Pau, una iniciativa que permet que nens i nenes d’entre 8 i 14 anys passin els mesos d’estiu fora dels camps de persones refugiades del desert algerià.
D’aquesta manera, els participants poden escapar de temperatures que sovint superen els 50 graus.
A més, durant l’estada conviuran amb famílies lleidatanes, rebran revisions mèdiques especialitzades i participaran en activitats educatives, culturals, esportives i de lleure.
Larrosa destaca el compromís de les famílies
Durant la recepció, l’alcalde Fèlix Larrosa ha definit els infants com «els millors ambaixadors de la cultura i de la causa sahrauí».
Així mateix, ha agraït el compromís de les famílies acollidores i ha assegurat que, amb aquest gest, contribueixen a defensar els drets humans i a donar visibilitat a un conflicte que s’allarga des de fa més de cinquanta anys.
Segons ha recordat, més de 170.000 persones sahrauís continuen vivint en camps de refugiats en condicions molt difícils.
Hayma Acull ofereix atenció sanitària especialitzada
Paral·lelament, la Paeria també ha donat la benvinguda als infants que participen en el programa Hayma Acull.
Aquest projecte facilita que nens i nenes sahrauís amb patologies que no poden ser tractades als campaments rebin assistència sanitària especialitzada a Lleida.
A més, els ofereix allotjament, escolarització i un acompanyament integral durant tot el procés mèdic.
Més de 22.000 euros de suport municipal
L’Ajuntament de Lleida dona suport als dos programes mitjançant subvencions municipals.
En concret, destina 12.127,91 euros al projecte Vacances en Pau i 10.000 euros al programa Hayma Acull.
A més, la Regidoria d’Esports ofereix quinze dies d’activitats d’Esportmania per als infants participants.
Finalment, la recepció institucional ha comptat amb la col·laboració de la companyia Sac d’Espectacles, que ha dinamitzat la jornada amb diversos personatges de clown.










