La Guàrdia Civil ha intervingut fins a 18.940 euros a l'interior del recinte de la Farga de Moles, a les Valls de Valira, a la comarca de l'Alt Urgell. Els fets han tingut lloc aquest dijous cap a les onze del matí, quan els agents van aturar un vehicle amb cinc persones i procedent d'Andorra que circulava pel carril verd, que indica que els seus ocupants no tenen res a declarar.
[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]
Quan els efectius els van preguntar si portaven diners en efectiu, un d'ells els va dir que tenia 8.000 euros. Un cop feta la verificació fiscal, es van trobar fins a 19.940 euros dins les pertinences d'un home de 40 anys i amb passaport de la República Dominicana. Per aquest motiu, es va aixecar una acta per la comissió d'una infracció a la normativa sobre blanqueig de capitals.
L'infractor va poder continuar el viatge amb 1.000 euros en efectiu en concepte de «mínim de supervivència» i la resta de diners van quedar dipositats a la duana a disposició de la Comissió per la Prevenció del Blanqueig de Capitals i Infraccions Monetàries del Banc d'Espanya.