Agenda
acteLLEIDAracismeugt lleida

UGT convoca ‘Stop Racisme’ a Lleida amb dues noves iniciatives

La UGT-Terres de Lleida celebrarà aquest dijous, dia 19 de febrer a les 10.30 hores a la Sala Jaume Magre de Lleida

Comparteix

La UGT-Terres de Lleida organitza una jornada contra el racisme, on presentarà la creació d’UGT Calí i UGT Antifeixista. / UGT de Lleida
La UGT-Terres de Lleida organitza una jornada contra el racisme, on presentarà la creació d’UGT Calí i UGT Antifeixista. / UGT de Lleida

UGT-Terres de Lleida celebrarà aquest dijous, 19 de febrer, la jornada ‘Stop Racisme’. La trobada tindrà lloc a les 10.30 hores a la Sala Jaume Magre de Lleida. L’acte vol ser un espai de reflexió i debat davant l’augment dels discursos d’odi i la normalització de posicionaments xenòfobs en l’àmbit social i polític.

Segons el sindicat, l’objectiu és generar anàlisi, conscienciació i eines per combatre el racisme. En aquest sentit, la jornada posa el focus en els centres de treball. Alhora, s’adreça al conjunt de la societat. UGT afirma que manté el compromís amb la defensa dels drets humans, la igualtat i la cohesió social.

Ponents i moderació de la jornada

La jornada comptarà amb la participació de Nayim Tami, membre de la Coordinadora del PSC Antiracisme. També hi intervindrà Marc Macià, professor i historiador de la Universitat de Lleida. D’aquesta manera, l’acte incorporarà una mirada política, social i històrica sobre el racisme i les seves conseqüències.

La moderació anirà a càrrec de Sònia Latorre. És la secretària de la Dona i Polítiques d’Igualtat d’UGT-Terres de Lleida. Per això, l’organització preveu un format pensat per al debat i la posada en comú.

Presentació d’UGT Calí i UGT Antifeixista

Durant l’acte també s’anunciarà la creació d’UGT Calí i UGT Antifeixista. Són dues noves estructures dins l’organització. Segons UGT, neixen amb la voluntat de reforçar el treball sindical en la lluita contra el racisme i la discriminació. A més, volen actuar davant qualsevol forma de feixisme.

D’altra banda, el sindicat exposa que aquestes iniciatives han de promoure espais de convivència, respecte i igualtat efectiva. Així, la jornada servirà també per presentar aquestes línies de treball.

Crida a la participació i inscripcions

UGT-Terres de Lleida fa una crida a participar-hi. L’anunci s’adreça a delegades i delegats, persones afiliades i ciutadania en general. Segons el sindicat, l’objectiu és continuar construint una Lleida més inclusiva i cohesionada.

Les inscripcions es poden formalitzar a través d’aquest formulari.

La UGT-Terres de Lleida organitza una jornada contra el racisme, on presentarà la creació d’UGT Calí i UGT Antifeixista. / UGT de Lleida
La UGT-Terres de Lleida organitza una jornada contra el racisme, on presentarà la creació d’UGT Calí i UGT Antifeixista. / UGT de Lleida

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Torna el Carnaval de Pardinyes: Rua, farinada i el secret de la Pocasolta
Aitona amplia el Fruiturisme fins a finals de març amb 150 hectàrees d’ametllers florits

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar