Lleida

Judici a Lleida per importar 620 kg de cocaïna dins un rotor industrial

Els processats, entre els quals hi ha un mosso d'esquadra, s'enfronten a penes d'entre 9 i 11 anys de presó

Comparteix

droga
Imatge de la droga interceptada / Hisenda

L’Audiència de Lleida jutjarà entre el 9 i el 12 de desembre cinc persones acusades d’importar 620 quilos de cocaïna amagats dins el rotor d’un generador elèctric que va arribar al port de Barcelona. Entre els processats hi ha un agent dels Mossos d’Esquadra, i tots ells s’enfronten a penes que oscil·len entre 9 i 11 anys de presó. Així com a multes de fins a 66 milions d’euros. La macrocausa es remunta al 2021 i és considerada una de les operacions antidroga més importants mai registrades a la demarcació.

Segons el relat de la Fiscalia, a mitjans del 2021 dos dels investigats van contactar amb una organització criminal internacional dedicada al tràfic de cocaïna. Ho haurien fet a través d’un tercer processat, presumptament l’enllaç amb el grup delictiu. D’acord amb l’escrit d’acusació, tots ells haurien pactat la importació d’un rotor industrial de dotze tones. Dissenyat expressament per ocultar-hi dins una partida de 620 quilos de cocaïna procedent de Panamà.

La droga hauria viatjat en un contenidor marítim

La droga hauria viatjat en un contenidor marítim fins al port de Barcelona, on havia d’arribar sense aixecar sospites. Per donar aparença de legalitat a l’operació, els processats van utilitzar una empresa administrada per un dels acusats i gestionada per un altre. Fins i tot haurien creat una pàgina web falsa per simular que es dedicaven al comerç de motors i maquinària. Durant mesos, els involucrats haurien mantingut contactes telefònics, correus electrònics i diverses reunions a Lleida. També a Barcelona i Madrid per planificar el transport i recepció del rotor.

El cas es va destapar a finals de desembre del 2021, quan la Unitat d’Anàlisi de Riscos de la Duana de Barcelona va detectar irregularitats en la mercaderia. Els agents van iniciar una investigació amb l’objectiu de localitzar el destinatari final del contenidor. Finalment resultà ser una empresa del polígon industrial El Segre de Lleida.

El 4 de gener del 2022, en el marc de l’operació ‘Street-22’, Policia Nacional i Guàrdia Civil, amb el suport dels Bombers, van obrir el rotor de gran tonatge. A l’interior hi van localitzar 537 paquets de cocaïna amb un pes total de 620 quilos i una puresa aproximada del 80%. Es tractava de la partida més gran de cocaïna confiscada mai a Lleida. El seu valor hauria estat de 22,3 milions d’euros en venda a l’engròs i fins a 67,7 milions si s’hagués distribuït al detall.

Autors d’un delicte contra la salut pública

La Fiscalia considera tres dels acusats autors d’un delicte contra la salut pública en la modalitat de tràfic de drogues, mentre que els altres dos serien cooperadors necessaris. Per a cadascun sol·licita 9 anys de presó i 66 milions d’euros de multa, excepte per al presumpte enllaç amb l’organització criminal, per al qual demana 11 anys per reincidència.

Aquest cas va donar lloc a l’operació Miltruck-Frenchi, que va culminar amb 25 detinguts, vuit investigats i la confiscació de més de 7.250 quilos de cocaïna, desarticulant una de les organitzacions de narcotràfic més actives de l’Estat.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Un poble lleidatà, entre les poblacions catalanes que més creixen en un any
‘Un bosc de llum’: el Pati de l’IEI s’il·lumina aquest Nadal a Lleida

Últimes Noticies

També et pot interessar