Lleida

Recompte final: La Marató supera els 9,7 milions d’euros contra el càncer

S'han fet més de 3.000 activitats per recollir diners per a la causa

Comparteix

La Marató
Imatge del dia de la presentació de La Marató / LleidaDiari.cat

La 34a edició de La Marató de 3Cat ha assolit una recaptació provisional de 9.741.627 euros. Una xifra que es destinarà a la prevenció, la detecció precoç i l’impuls de la recerca sobre el càncer. L’import final encara pot créixer, ja que els donatius romandran oberts fins al 31 de març del 2026. Data en què es tancarà definitivament la campanya solidària.

Sota el lema «Detectem-ho, arreglem-ho», aquesta edició ha tornat a demostrar una gran capacitat de mobilització social. Al llarg de la jornada i les setmanes prèvies, s’han registrat més de 3.000 activitats populars arreu del territori. Impulsades per entitats socials, centres educatius, associacions, clubs esportius i voluntariat. En total, més de 600 poblacions catalanes han participat activament en una edició dedicada íntegrament al càncer. La qual, ha comptat amb més de 17 hores de programació especial als mitjans de 3Cat.

Els donatius s’han pogut fer mitjançant diverses vies

Els donatius s’han pogut fer mitjançant diverses vies: el web oficial de La Marató de 3Cat, el Bizum 33333, transferència bancària i el telèfon 900 21 50 50. Per fer possible la recollida de fons, més de 1.200 voluntaris s’han distribuït entre les quatre seus d’atenció telefònica habilitades a la Fira de Barcelona. També al Palau de Congressos de Girona, la Universitat de Lleida i el Port de Tarragona.

En el balanç d’aquesta edició, la presidenta de 3Cat, Rosa Romà, ha volgut destacar el valor social de la iniciativa i ha agraït el “compromís col·lectiu” de la ciutadania. “La Marató és servei públic en majúscula. És un clar exemple del que som com a país, de la cohesió social i de la mobilització ciutadana”, ha afirmat. Tot subratllant el paper clau del projecte com a eina de transformació social.

Entre les activitats més destacades, a la demarcació de Lleida ha tornat a brillar la 44a Pujada a la Seu Vella. Una de les proves més consolidades del calendari atlètic de Ponent, amb una caminada popular i una cursa de 10 quilòmetres. Al Segrià, nombroses entitats han organitzat bingos solidaris, xocolatades, espectacles i jornades familiars. D’altra banda, a Tàrrega, una matinal a la plaça de les Nacions ha combinat esport, gastronomia i jocs infantils. Mentre que a Mollerussa i Balaguer la solidaritat s’ha canalitzat a través d’activitats culturals i musicals.

Una de les iniciatives solidàries més importants del país

Finalment, a Girona, s’ha celebrat la tradicional Marató per a la Marató, impulsada pels Bombers, el Club d’Atletisme i l’Ajuntament. Acompanyada d’iniciatives gastronòmiques i culturals a municipis com Monells, Olot, Caldes de Malavella o Blanes. Al Camp de Tarragona, caminades, vermuts solidaris, cros i activitats populars han completat una mobilització massiva. Amb aquesta recaptació històrica, La Marató de 3Cat referma el seu paper com una de les iniciatives solidàries més importants del país. Així com un motor essencial per avançar en la lluita contra el càncer.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

El Pons Lleida cau a Galícia i diu adeu a la Copa del Rei
10 exercicis de pilates per cuidar l’esquena i millorar la postura

Últimes Noticies

També et pot interessar