L’Ajuntament de Lleida ha rebut 9 ofertes per licitar al contracte de gestió del servei d’enllumenat públic de la ciutat, que garantirà una inversió de 6,5 milions d’euros per modernitzar la xarxa elèctrica i reduir el consum energètic. El contracte estableix la renovació, millora i modernització d’un mínim del 62% dels punts de llum de la ciutat i la Paeria s’assegura el finançament i l’avançament d’aquesta inversió en els primers anys del contracte de cara a assolir l’estalvi energètic que fa viable el nou model de gestió de la xarxa d’enllumenat.
D’aquesta manera, la Paeria destinarà anualment el mateix pressupost que ara a despesa elèctrica i al manteniment i millora de la xarxa d’enllumenat però establint que l’empresa adjudicatària del contracte avanci el primer any una inversió de 5 milions d’euros en obres per estalvi energètic. Així mateix, Camps ha destacat que es demana una inversió complementària d’1,5 milions d’euros a realitzar en els sis primers anys del contracte (sobre una durada total de 12 anys) destinats a modernitzar les faroles, els quadres, les automatitzacions i tota la xarxa elèctrica. En aquest sentit, i aquesta és la part amb més novetat del contracte, tot l’estalvi del consum elèctric que generi per la renovació d’enllumenat es destinarà a noves inversions a la ciutat, una xifra que es calcula entorn als 700.000 euros anuals. Aquesta quantitat suposa un estalvi del 35% del consum elèctric anual de l’energia que ara consumeix l’Ajuntament de Lleida.
Les inversions complementàries en la xarxa elèctrica que es proposa que es facin en diferents carrers de la ciutat (un total de 17 quilòmetres) de diversos barris com al centre de la ciutat, Pardinyes, Balàfia, Av. del Segre, Mariola, Secà de Sant Pere, Bordeta, Magraners, Vila Montcada o polígon El Segre. Aquest import suposa el mateix que el que porta destinant l’Ajuntament de Lleida a manteniment, millores i consum elèctric.
La renovació i millora del 62% dels punts de llum existents a la ciutat suposa el canvi de 14.288 punts dels 23.000 que hi ha a la ciutat, dels quals 3.500 mínim seran de leds, amb la qual cosa s’aconsegueix generalitzar l’ús de la llum blanca que ofereix una millor reproducció cromàtica, més calidesa i, fins i tot, potències més baixes i la millora de l’eficiència energètica.
Contractació de 20 nous treballadors
Així mateix, el nou contracte generarà ocupació ja que es preveu la contractació de 20 nous treballadors aproximadament, prioritzant la contractació d’aturats o de persones amb discapacitat. L’actual brigada municipal (que actualment té 9 persones) farà tasques de control de la qualitat del servei de la futura concessionària i al manteniment dels edificis municipals, on hi ha un alt potencial d’estalvi.
El model de les Empreses de Serveis Energètics, denominades ESE, suposen un canvi en la manera en què es plantegen les inversions necessàries per a l’execució de projectes d’envergadura als municipis aquest nou model, és el que regeix els països europees avançats com ara Alemanya, França o Àustria.
Aquest nou contracte, que es preveu adjudicar a la tardor i que es posi en servei a principis del proper any, convertirà la ciutat en la primera capital de província de Catalunya que implanta aquest sistema per a la gestió i inversions en enllumenat públic, destacant entre les seves novetats que tot l’estalvi generat s’aplica a inversions per a la ciutat.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.
TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. 







