L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha emès una alerta sanitària per informar de la retirada del mercat d’un lot concret de lents de contacte Acuvue Oasys Max 1-Day Multifocal, fabricades per Johnson & Johnson, a causa d’un defecte de fabricació que podria afectar la visió de les persones que les utilitzen.
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
Microbombolles a l’interior de la lent
Segons ha comunicat l’empresa, durant les inspeccions de qualitat s’ha detectat la presència de microbombolles (petits buits microscòpics) dins d’algunes lents del lot afectat. Aquest defecte no comporta un risc mèdic greu, però pot provocar alteracions visuals com ara enlluernaments, halos o distorsions visuals.
Detalls del producte afectat
La retirada afecta les lents de contacte toves, estèrils, d’un sol ús diari i d’un sol dia Acuvue Oasys Max 1-Day Multifocal (8.4 -2.00 LOW 30P RX). El lot afectat és el J003Q72.
Què cal fer si tens aquestes lents?
L’AEMPS recomana deixar d’utilitzar immediatament aquestes lents si en disposes. Cal posar-se en contacte amb l’òptica on es van adquirir per gestionar-ne la devolució.
Per la seva banda, Johnson & Johnson ha enviat una comunicació detallada a totes les òptiques que distribueixen aquest producte per aturar la distribució del lot afectat i retirar-lo de l’inventari.
Per a més informació, es pot consultar la notificació oficial a través del web de l’AEMPS.