Lleida

Lleida reforça la seguretat i el transport públic per Cap d’Any

Aquest servei complementarà les línies habituals L6 i L7

Comparteix

paeria
Imatge de la presentació / LleidaDiari.cat

L’Ajuntament de Lleida ha posat en marxa un dispositiu especial per a la nit de Cap d’Any. Amb l’objectiu de garantir una celebració segura, responsable i lliure de violències masclistes i lgtbifòbiques. L’operatiu s’emmarca dins la campanya “1000 ulls” i coordina diferents serveis municipals com els Punts Lila/Rainbow, el transport públic nocturn, els serveis de salut i la Guàrdia Urbana.

Una de les principals novetats d’enguany és l’ampliació del transport públic nocturn gratuït, que creix respecte a l’any passat amb la incorporació d’una nova línia, l’L Especial Ronda – La Llotja. Aquesta se suma a les línies L6 (Bordeta-Cappont-Nastasi) i L7 (Mangraners-Secà). En total, sis autobusos circularan amb una freqüència de 30 minuts, des de la 1 de la matinada fins a les 8.00 h del matí de l’1 de gener de 2026. Facilitant una alternativa segura al vehicle privat. A partir de les 8.00 h, entrarà en funcionament el servei ordinari de les línies 6 i 7.

Mobilitzarà més de 50 professionals

El dispositiu mobilitzarà més de 50 professionals. Entre els quals hi haurà una coordinadora, una psicòloga, sis agents als Punts Lila/Rainbow itinerants, tres agents informadors als autobusos i 42 agents de la Guàrdia Urbana. Aquests últims reforçaran el patrullatge a les zones amb més afluència, realitzaran controls d’alcoholèmia i vetllaran per la regulació del trànsit.

Les tinentes d’alcalde Cristina Morón i Carme Valls han presentat l’operatiu, destacant l’aposta del govern municipal per “un model de ciutat segura, que cuida les persones i fomenta una festa responsable”. Morón ha subratllat que l’objectiu és “anticipar riscos, actuar amb rapidesa i garantir que tothom pugui gaudir d’una nit segura”. Alhora que ha fet una crida a la prudència, l’ús del transport públic i el respecte a l’espai públic.

Per la seva banda, Carme Valls ha recordat que aquest és el tercer any consecutiu que s’activa aquest dispositiu la nit de Cap d’Any. I ha remarcat que “Lleida manté una tolerància zero davant les agressions masclistes i lgtbifòbiques”. També ha valorat la transversalitat de l’operatiu, amb la implicació de les regidories de Polítiques Feministes, Igualtat, Salut i Seguretat, Mobilitat i Civisme.

Pel que fa als Punts Lila/Rainbow, n’hi haurà tres d’itinerants, amb dos agents cadascun, formats específicament en violències masclistes i lgtbifòbiques. Aquests equips cobriran Zona Alta, Pardinyes i Cappont, les àrees amb més concentració d’oci nocturn, i estaran clarament identificats amb roba lila i acreditacions.

Telèfon d’atenció a incidències

Finalment, el telèfon d’atenció a incidències 608 593 908 estarà operatiu la nit del 31 de desembre i durant la setmana posterior, per facilitar possibles denúncies. Prèviament, també s’ha treballat amb els locals d’oci mitjançant el programa Nits Q, amb formació i material informatiu per prevenir situacions de risc.

Amb aquest dispositiu, Lleida vol començar l’any nou amb una celebració festiva, segura i respectuosa, on la convivència i la cura col·lectiva siguin protagonistes.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Lleida amplia els descomptes del bus el 2026 i impulsa barris i esport
LECTIO, el sistema dels Mossos que ja llegeix matrícules a 70 municipis

Últimes Noticies

També et pot interessar