El consum d’aigua de boca a la ciutat de Lleida va arribar durant el 2023 al seu nivell més baix dels últims vint anys. En concret, es va registrar una dotació de 123 litres per persona i dia per a consums domèstics, un 5,3% menys que el 2021, quan era de 130 litres per habitant i dia. El consum total, que inclou altres usos com els industrials o els municipals, va ser de 197 litres per persona i dia. Així, es van aportar a la xarxa 10,1 milions de metres cúbics d’aigua, el nivell més baix de les dues darreres dècades, malgrat l’increment de la població a la ciutat en aquest període de temps. Són dades que s’han donat a conèixer aquest dimarts en la comissió de seguiment i control del servei d’abastament d’aigua de l’Ajuntament de Lleida.
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
El servei el presta en règim de concessió l’empresa Aqualia-Aigües de Lleida. En l’obtenció de les dades hi ha influït tant la reducció del consum com la millora progressiva del rendiment de la xarxa, que és del 85%, amb menys fuites. Paral·lelament, els cabals tractats a la depuradora s’han reduït un 9,5% del 2021 al 2023. La xarxa d’Aigües de Lleida compta amb 641 quilòmetres de longitud i es va renovant progressivament. Durant l’any 2023 es van renovar tres quilòmetres de xarxa i es van atendre 2.050 incidències.
Bonificacions de tarifes
Per una banda, un total de 446 famílies disposen de la reducció d’un 25% de la tarifa aplicada als consums domèstics per a persones grans i unitats familiars amb tots els membres a l’atur. Unes altres 2.018 famílies gaudeixen de la tarifa bonificada municipal i del cànon de l’aigua per a famílies nombroses (grups de convivència de 4 o més persones), que inclou una ampliació dels trams de consum.
Per l’altra, 635 famílies han comptat amb informe favorable en l’àmbit de la llei 24/2015 per afrontar la pobresa energètica i poder evitar talls en el servei. A més, s’ha bonificat el consum de 90 famílies que havien patit fuites involuntàries. Aigües de Lleida va tancar l’any 2023 amb 82.912 usuaris i va dur a terme un total de 24.773 atencions personalitzades pels diferents canals d’atenció al client, unes 80 per dia.