Lleida
eficiència energèticaenllumenat monumentalfelix larrosail·luminació LEDLLEIDAseu vella

Lleida renova la il·luminació de la Seu Vella abans de la Festa Major

La Paeria inverteix més de 700.000 euros en l’actuació

Comparteix

Imatge de la presentació / LleidaDiari.cat

L’Ajuntament de Lleida ha iniciat la renovació integral de l’enllumenat del Turó de la Seu Vella. Una actuació que inclou la Catedral, la Suda i tot l’entorn patrimonial. Les obres, que ja estan en marxa des de la setmana passada, permetran estrenar una nova imatge nocturna del conjunt monumental en les setmanes vinents. Tot coincidint amb la Festa Major.

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha visitat aquest dimarts els treballs acompanyat de la tinenta d’alcalde d’Agenda Urbana, Begoña Iglesias. Segons ha destacat el paer en cap, la intervenció suposarà “un canvi substancial” en la percepció del monument. “Recuperem l’essència de la pedra i els detalls que s’han de valorar, sobretot quan es veu des de lluny”, ha afirmat.

Substitució de 346 punts de llum per tecnologia LED

El projecte, validat per la Comissió Territorial de Patrimoni, contempla la substitució de 346 punts de llum per tecnologia LED, així com la renovació del cablejat i la implantació d’un sistema de telegestió punt a punt. Les tasques van a càrrec de l’empresa Romero Polo-Edison Next, concessionària del nou contracte de manteniment de l’enllumenat públic.

Actualment, la il·luminació del Turó es basa en fanals de vapor de sodi, que generen un to ataronjat i poc uniforme. Amb el nou sistema LED, de temperatura de color 2200K, s’aconseguirà una llum més natural i homogènia, millorant notablement la visió nocturna del conjunt. A més, també es reformarà la il·luminació interior del campanar i del claustre per aportar més profunditat i volum arquitectònic.

Un pressupost de 744.027,80 euros

L’actuació compta amb un pressupost de 744.027,80 euros (IVA inclòs) i s’emmarca dins el nou contracte d’enllumenat de la ciutat, valorat en 31,2 milions d’euros per als pròxims 12 anys. Aquest pla inclou una inversió de 8 milions per substituir prop de 15.000 punts de llum per LED, finançada amb un crèdit sense interessos de l’IDAE que es retornarà amb l’estalvi energètic.

El projecte també preveu millores en altres espais patrimonials i barris de la ciutat, amb l’objectiu de reforçar la seguretat, eliminar zones fosques i modernitzar instal·lacions obsoletes.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

T’interessa: L’Arnau de Vilanova derivarà les operacions a partir del maig
Acusen un pastisser de Lleida d’inventar un robatori per cobrar l’assegurança

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar