Lleida

Lleida tindrà cinc nous aparcaments dissuasius a la perifèria amb busos llançadora

Comparteix

La Paeria de Lleida habilitarà cinc nous aparcaments dissuasius als afores de la ciutat que tindran connexió amb el centre mitjançant autobusos llançadora, segons avança a l’ACN l’alcalde, Fèlix Larrosa. Un dels nous pàrquings se situarà a Pardinyes, al solar on l’anterior govern projectava l’Equipament Comunitari de Múltiples Usos (ECMU), i tindrà connexió directa en autobús amb la plaça de Ricard Viñes. Altres aparcaments estaran situats entorn de la LL-11 i un d’ells disposarà d’enllaç amb transport públic amb la rambla de Ferran. D’altra banda, Larrosa descarta retirar les 650 noves places de zona verda i blava d’aparcament que van entrar dilluns en funcionament i que, de moment, tenen poc ús per part dels conductors.




 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

En una entrevista amb l’ACN, l’alcalde assegura que els veïns i comerciants amb qui ha parlat els últims dies “estan encantats” amb la regulació de l’aparcament, però admet que pagar per aparcar sempre és una mesura impopular. “La gestió de la mobilitat és complexa i sé que tot el que suposi acabar pagant a la gent no li agrada, però s’havia arribat a una situació de caos”, argumenta.

L’alcalde assenyala que les noves zones verdes i blaves aniran guanyant ús “a poc a poc” i, d’aquí a un temps, esdevindran “una quotidianitat”. Larrosa destaca que els residents que necessitin aparcar en zona verda poden fer-ho per “60 cèntims al dia” i recorda a les persones que venen de fora de la ciutat que disposen d’alternatives com l’aparcament gratuït del Camp d’Esports.

Actualment, segons Larrosa, hi ha 3.700 places en aparcaments gratuïts repartides per l’interior de la ciutat, sense comptar les places que hi ha als carrers. En un context d’implantació de la Zona de Baixes Emissions, l’alcalde també destaca que el 30% de les emissions de diòxid de carboni les generen vehicles que fan tombs buscant places lliures d’aparcament.



Segons el paer en cap de Lleida, la gestió de la mobilitat exigeix impulsar aparcaments dissuasius i llançadores de transport públic cap al centre de la ciutat, “una gran capital on cada dia entren milers de cotxes”. De moment, el pla Aparca que impulsa el govern municipal ha definit cinc espais idonis a la perifèria, un dels quals a Pardinyes, un a la vora de la LL-11 i un altre entre Copa d’Or i la LL-12.




Atenció: Es detecten prop de 900 casos positius del virus del papil·loma en un any a Lleida
T’interessa: Obren un nou accés a l’Hospital Arnau de Vilanova de Lleida

Últimes Noticies

També et pot interessar

Lleida tindrà cinc nous aparcaments dissuasius a la perifèria amb busos llançadora

Comparteix

La Paeria de Lleida habilitarà cinc nous aparcaments dissuasius als afores de la ciutat que tindran connexió amb el centre mitjançant autobusos llançadora, segons avança a l’ACN l’alcalde, Fèlix Larrosa. Un dels nous pàrquings se situarà a Pardinyes, al solar on l’anterior govern projectava l’Equipament Comunitari de Múltiples Usos (ECMU), i tindrà connexió directa en autobús amb la plaça de Ricard Viñes. Altres aparcaments estaran situats entorn de la LL-11 i un d’ells disposarà d’enllaç amb transport públic amb la rambla de Ferran. D’altra banda, Larrosa descarta retirar les 650 noves places de zona verda i blava d’aparcament que van entrar dilluns en funcionament i que, de moment, tenen poc ús per part dels conductors.




 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

En una entrevista amb l’ACN, l’alcalde assegura que els veïns i comerciants amb qui ha parlat els últims dies “estan encantats” amb la regulació de l’aparcament, però admet que pagar per aparcar sempre és una mesura impopular. “La gestió de la mobilitat és complexa i sé que tot el que suposi acabar pagant a la gent no li agrada, però s’havia arribat a una situació de caos”, argumenta.

L’alcalde assenyala que les noves zones verdes i blaves aniran guanyant ús “a poc a poc” i, d’aquí a un temps, esdevindran “una quotidianitat”. Larrosa destaca que els residents que necessitin aparcar en zona verda poden fer-ho per “60 cèntims al dia” i recorda a les persones que venen de fora de la ciutat que disposen d’alternatives com l’aparcament gratuït del Camp d’Esports.

Actualment, segons Larrosa, hi ha 3.700 places en aparcaments gratuïts repartides per l’interior de la ciutat, sense comptar les places que hi ha als carrers. En un context d’implantació de la Zona de Baixes Emissions, l’alcalde també destaca que el 30% de les emissions de diòxid de carboni les generen vehicles que fan tombs buscant places lliures d’aparcament.



Segons el paer en cap de Lleida, la gestió de la mobilitat exigeix impulsar aparcaments dissuasius i llançadores de transport públic cap al centre de la ciutat, “una gran capital on cada dia entren milers de cotxes”. De moment, el pla Aparca que impulsa el govern municipal ha definit cinc espais idonis a la perifèria, un dels quals a Pardinyes, un a la vora de la LL-11 i un altre entre Copa d’Or i la LL-12.




Últimes Noticies

També et pot interessar