Catalunya Diari

Alumnes lleidatans participen en una marató virtual empresarial de 24 hores

La jornada, que es pot seguir per streaming, compta amb taules rodones, xerrades i intervencions d'experts

Uns 200 alumnes de formació professional d'arreu de Catalunya participen aquest dijous en una marató virtual de 24 hores d'innovació per trobar solucions a 24 reptes proposats per empreses d'àmbits i especialitats diversos. Treballen de manera virtual en grups d'entre 6 i 8 alumnes, amb el suport de dos professors.

'Barcelona per Dualiza d'FP' és un esdeveniment organitzat i finançat pel Departament d'Educació i per la Fundación Bankia per a la Formació Dual amb l'objectiu d'apropar el talent i el potencial creatiu de l'FP a l'empresa. Per primer cop la jornada es pot seguir per streaming des del web i compta amb taules rodones, xerrades, seguiment dels prototips, visites als equips i intervencions amb experts. El 2019 la jornada es va fer de manera presencial a Barcelona, el 2020 cada alumne hi va participar des de casa i enguany ho fan virtualment des dels instituts.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

Un dels centres que hi participa és l'INS Escola del Treball de Lleida i ho fa amb dos alumnes, Víctor Trepat, de 32 anys, i Isaac Molina, de 19, tots dos estudiants del Grau Superior d'Energies Renovables. Ambdós coincideixen que un dels motius que els va animar a participar del repte és poder compatir l'experiència amb altres persones que els poden aportar mirades noves i treballar en equip per assolir objectius.

Iniciatives que els permetin veure altres escenaris i altres maneres de treballar

El sorteig dels equips s'ha fet de marea aleatòria des de l'organització. Al Víctor li ha tocat treballar en el repte plantejat per Caritas sobre com es pot eliminar la bretxa digital per treballar amb famílies sense accés a eines electròniques. L'Isaac haurà de treballar amb els seus companys en desenvolupar una idea innovadora per a la botiga online del TRAM.

La cap d'estudis de l'INS Escola del Treball, Olga Castilla, destaca que des de l'institut sempre troben alumnes que vulguin participar en iniciatives que els permetin veure altres escenaris i altres maneres de treballar, ja que «els aporta nous coneixements i enriqueix la seva formació». Afegeix que iniciatives com aquesta són complementàries a les classes habituals i animen els alumnes a treballar pels seus propis reptes en un futur.

Víctor Trepat i Isaac Molina, treballant en la jornada d'innovació de 24 hores des d'una de les sales de l'INS Escola del Treball de Lleida
Uns 200 alumnes participen en una marató virtual de 24 hores d'innovació per trobar solucions a propostes empresarials | LleidaDiari.cat

24 reptes per solucionar en 24 hores

Els estudiants d'FP es distribueixen en equips per trobar solucions en 24 hores als 24 reptes proposats per empreses d'àmbits i especialitats diversos com Danone, TRAM, Vueling, Aigües de Barcelona, TMB, DKV, Bayer, MediaMarkt, Santiveri, Hospital Clínic, Nestlé, Miro, Hospital de la Vall d'Hebrón, Everis, Opinno, Caritas, Circuit de Catalunya, Girbau, Seidor, DAMM, Sagardi, IAAC i Enertika. Les propostes de solucions engloben des de productes fins a la creació de software o serveis sense limitacions creatives.

A més, l'edició d'enguany ha volgut ampliar les seves fronteres i compta amb un país i una comunitat autònoma com a convidats; la Comunitat Valenciana i els Països Baixos. Ambdós participen en aquesta segona edició amb nou alumnes cadascú que s'inclouen entre els 24 equips participants.

Intel·ligència Artificial i noves tecnologies

Aquest 2021, a diferència de la primera edició on l'esdeveniment va ser presencial, les 24H són del tot virtuals i compten amb eines com Miro, una plataforma de taulell digital col·laboratiu que permet visualitzar i desenvolupar tot el procés de creació, i assegurar també la coordinació entre els equips. Això permet que els equips multidisciplinaris es puguin reunir virtualment per treballar en la solució al repte plantejat.

A més, els 24 equips tindran l'oportunitat de passejar per una recreació virtual on els seus avatars, recreats a partir de la cara de cada estudiant, podran assistir a sessions formatives, tallers i visites als stands per connectar amb les presentacions dels prototips. L'espai virtual funciona amb una tecnologia de Dynamic 3D Audio que permet sentir i conversar només entre els avatars més propers, i així assegurar una experiència virtual completa.

Els equips s'han format gràcies a un software d'Intel·ligència Artificial desenvolupat per l'IIIA-CSIC que ha mesurat les habilitats i personalitats de l'alumnat i ha agrupat als integrants dels reptes per tenir un ventall de capacitats el més equilibrades i disruptives possibles. A més, cada equip compta amb dos shakers -professors- que fan de mentors al grup durant tot el procés d'elaboració de la proposta.


Comentaris

envia el comentari