Catalunya Diari

L'Arnau de Vilanova de Lleida estrena armilles 'antiinterrupcions' per a les infermeres

La iniciativa forma part d'un programa pilot que comen莽ar脿 a implementar-se al servei de Pediatria
Dues infermeres de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida lluint les armilles
Dues infermeres de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida lluint les armilles | LleidaDiari.cat

L'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida est脿 implementant un programa pilot que consisteix a dotar d'armilles de senyalitzaci贸 els professionals d'infermeria que preparen la medicaci贸 dels pacients, amb l'objectiu d'evitar interrupcions i disminuir aix铆 els errors provocats per les distraccions.

 

El projecte, que est脿 en fase d'implementaci贸, comen莽ar脿 pel servei de Pediatria i forma part del conjunt de programes que s'executen a l'hospital lleidat脿 per fomentar la seguretat dels pacients. Les noves armilles porten a l'esquena un text breu que demana que no es molesti els professionals que les duen perqu猫 es troben en fase de preparaci贸 de la medicaci贸.

 

 

Un entorn tranquil que faciliti la concentraci贸

Aquest dimarts se celebra el Dia Mundial de la Seguretat del Pacient, centrat en les bones pr脿ctiques als centres sanitaris. L'objectiu del projecte 茅s dotar el personal d'infermeria del centre hospitalari d'un entorn tranquil que li faciliti la concentraci贸 durant els per铆odes de preparaci贸 i administraci贸 de la medicaci贸 i que, per tant, contribueixi a evitar al m脿xim els errors. El projecte es complementar脿 amb una campanya informativa i formativa adre莽ada a professionals, pacients i acompanyants.

 

Aquest projecte se suma a altres que ja estan implantats a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova amb l'objectiu com煤 de fomentar la seguretat dels pacients. Entre aquests, l'hospital disposa del projecte PROA, que propicia l'煤s racional dels antibi貌tics; un projecte d'activaci贸 del Codi s猫psia, per reduir la mortalitat dels pacients en situaci贸 d'infecci贸 greu; un projecte de suport a les segones v铆ctimes, per donar suport global i organitzat als professionals que pateixin conseq眉猫ncies f铆siques o psicol貌giques en relaci贸 amb els errors assistencials en qu猫 s'hagin pogut veure involucrats, entre altres.

 

Altres mesures relacionades amb la seguretat dels pacients 

Altres mesures relacionades amb la seguretat dels pacients impliquen fomentar la rentada de mans seguint els cinc passos descrits per l'OMS, vetllar per l'aplicaci贸 de mesures de prevenci贸 de caigudes i de lesions cut脿nies per pressi贸, propiciar la publicaci贸 i actualitzaci贸 dels procediments i protocols assistencials del centre, impulsar la cultura de la seguretat amb la notificaci贸 d'esdeveniments adversos, recollir suggeriments, inquietuds, queixes o propostes de professionals i usuaris, entre altres accions.

 

Tamb茅 et poden interessar...



Comentaris

envia el comentari