Lidl retira les bosses de plàstic dels seus establiments a Catalunya

Lidl retira les bosses de plàstic dels seus establiments a Catalunya

Imatge d'arxiu d'un establiment de la cadena Lidl | cedida
 

Lidl ha pres consciència del massiu consum de bosses de plàstic que existeix a tot el món. Per això, la cadena alemanya ha optat per eliminar aquests productes dels seus centres comercials i demostrar el seu compromís amb la sostenibilitat mediambiental.

 

I és que només a Espanya s'utilitzen anualment 7.000 milions de bosses, de les quals només es recicla el 10%. Malgrat tenir una mitjana d'utilització d'uns 12 minuts, aquestes triguen entre 100 i 500 anys a descompondre's totalment.

 

Aquestes dades aportades pel Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient, han acabat portant a Lidl a prendre aquesta decisió i deixar d'oferir bosses de plàstic als seus establiments perquè siguin utilitzades pels clients.

Lidl retirará las bolsas de plástico de sus centros comerciales

Lidl retirarà les bosses de plàstic dels seus centres comercials | Lidl
 

Seran substituïdes per les bosses de paper

La primera innovació que va fer Lidl en aquest producte va ser quan l'any 2010 es van començar a utilitzar les bosses de ràfia, encara que la seva acceptació no va ser gaire alta. No va ser fins al 2017, quan van aparèixer les bosses de paper amb un resultat molt favorable. Tant que un any més tard es van començar a utilitzar a tots els establiments.

Ara, es prescindirà de l'ús de les bosses de plàstic, després que en una enquesta que la companyia va fer als seus clients el 90% respongués en aquest sentit. Ho va revelar un estudi realitzat per IWD2, on es demanava a la cadena que apostés per alternatives sostenibles.

Una aposta pel medi ambient

Després de prendre aquesta decisió, Lidl retirarà del mercat un total de 100 milions de bosses cada any. D'aquesta manera estalviarà al medi ambient més de 1.300 tones de plàstic, el que seria equivalent a la superfície de 2.500 camps de futbol.

 

Així mateix, la companyia alemanya ha anunciat que aquesta mesura no serà econòmicament beneficiosa, ja que deixarà d'ingressar 1,5 milions d'euros a l'any. Tot i això, Claus Gran, CEO de Lidl a Espanya, ha explicat que amb aquesta decisió busquen «un model de negoci més sostenible amb el nostre entorn».

 

A més, va afegir que «les bosses de plàstic contaminen», de manera que «la decisió de deixar de vendre bosses de plàstic forma part del compromís mediambiental i la voluntat de generar valor compartit a la societat». «Amb aquesta mesura, volem fomentar un hàbit: la reutilització de les bosses per transportar la compra», va concloure.