Catalunya Diari

Una botiga de Lleida endega una campanya per evitar el malbaratament alimentari

Té l'objectiu de donar visibilitat als pagesos, productors locals, petits artesans de Lleida i Ponent

Imatge del cartell de la proposta de la botiga l'Hort de Ca la Bàrbara de Lleida
La botiga l'Hort de Ca la Bàrbara de Lleida ha iniciat una interessant campanya | LleidaDiari.cat

La botiga l'Hort de ca la Bàrbara de Lleida està duent a terme durant aquest estiu i fins a mitjan setembre, la campanya 'Aprofitem l'estiu'. La campanya sobre l'aprofitament alimentari que valora els aliments i tot el talent, pagesia i comerç de proximitat de Ponent.

La campanya pretén valorar als aliments i conscienciar sobre el malbaratament alimentari. Donar visibilitat als pagesos, productors locals, petits artesans de Lleida i Ponent i fomentar el consum de proximitat donant eines en un format d'entreteniment. Sobretot ara, en els moments difícils que s'estan vivint arran de la crisi de la Covid-19, donar ànims i esperança i fer passar un estiu el més distret possible.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Un terç dels aliments que es produeixen al món es llencen

Un terç dels aliments que es produeixen al món es llencen, i només a Catalunya 262.741 tones d'aliments se'n van a les escombraries. En un any, desaprofitem 35 kg per persona, segons fonts del Pla d'acció per a la prevenció del malbaratament alimentari a Catalunya (2019-2020). El malbaratament dels aliments és un senyal, una advertència del fet que no es dona suficient importància a l'esforç humà, econòmic i energètic que hi ha darrere. I encara que llençar al cubell marró de les escombraries és un acte que beneficia al reciclatge i l'economia circular, no és la solució quan l'aliment encara és apte i segur.

Per aquest motiu, l'Hort de ca la Bàrbara, una botiga del barri de Balàfia de Lleida, ha volgut aportar el seu petit granet de sorra per fer més petit el problema. Així doncs, amb aquesta campanya que està previst que s'allargui fins a mitjan setembre, es té com a objectiu fer més visible i reivindicar el valor de Lleida, que és d'on provenen la majoria d'aquests aliments a Catalunya; generar consciència; aconseguir que cap aliment de la seva botiga es faci malbé als prestatges sobretot, ara a l'estiu.

Un racó especial

Per això ha creat un racó especial, que amb la participació popular dels clients i seguidors a xarxes socials, han batejat com 'Els fora de sèrie - Hortoportunitats' amb fruites i verdures que es poden comprar a un millor preu, i també, donacions de productes que es poden agafar lliurement. Un altre objectiu és fomentar la solidaritat amb aquelles persones que més ho necessiten col·laborant amb associacions, fer xarxa, comunitat, incentivar a les persones a posar acció i a moure la idea que tots sumem, entre tots podem canviar les coses i fent petits gestos se'n poden veure resultats.

Per dur-ho a terme s'han preparat diverses activitats, continguts interactius a través del seu perfil d'Instagram, també s'hi pot accedir a través de: https://www.hortdecalabarbara.com/aprofitem/. Algunes activitats destacades que s'estan realitzant són concursos de productes de proximitat en format de Caixa d'aprofitament, animar a la gent a comprar aquestes Caixes d'aprofitament que es poden trobar, de moment, per l'app Too Good To Go, per reduir residus, també diverses xerrades en directe i mini càpsules en vídeo amb especialistes com Amanda Bataller, experta en cuina conscient (el primer vídeo ja porta més de 1100 reproduccions) i on es donarà informació pràctica, receptes de cuina, consells, etc.

També d'altres col·laboracions que han sorgit dels mateixos usuaris i seguidors de la botiga i que duran a terme un taller de sabons, o consells sobre com podem alimentar-nos de manera saludable i estalviar diners aprofitant aliments. Aquesta campanya, és una idea de L'Hort de ca la Bàrbara. Creada i desenvolupada juntament amb la feina de comunicació, creativitat i disseny de Laia Martínez d'Ingenia moments i l'Alba Lahuerta d'Atypic Atelier creatiu, que en són les impulsores.


Comentaris

envia el comentari