Els CAPs de Lleida estrenen uns caixers autoservei

Imatge d'una de les màquines

Imatge d'una de les màquines | LleidaDiari.cat

 

Durant els mesos de juny i juliol d'aquest any, s'ha dut a terme a diferents centres de l'àmbit de l'atenció primària de Lleida la instal·lació de caixers d'autoservei, a través dels quals la ciutadania podrà realitzar algunes de les gestions referents a la seva atenció. A finals de 2017 es va iniciar una prova pilot del projecte a Lleida capital amb la instal·lació d'un caixer d'autoservei al CAP Onze de Setembre.

 

Els centres dotats amb aquests equipaments són: el CAP Bordeta-Magraners i el CAP Eixample de la ciutat de Lleida, i el CAP Mollerussa, el CAP Tàrrega i el CAP Cervera.

 

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

Les accions que es podran realitzar

Un cop posats en funcionament els caixers d'autoservei, a través d'aquests equipaments es podran realitzar accions com ara:

  

  

Demanar cita prèvia per al metge de família, la infermera, el pediatre, l'odontòleg o el treballador social.

  

  

Consultar les visites pendents de realitzar.

  

  

Imprimir una còpia del pla de medicació.

  

  

Consultar informació sobre els professionals del centre.

  

  

Informar el professional que ja s'ha arribat al centre amb l'admissió de la visita.

  

  

Imprimir justificants de visita.

  

  

Respondre enquestes de satisfacció en relació a diferents aspectes de l'atenció rebuda al centre.

  

  

Visualitzar continguts multimèdia amb informació sanitària.

  

  

Progressivament s'aniran incorporant altres funcionalitats a aquests caixers, com una guia de serveis o un torn personalitzat d'atenció en funció del motiu de consulta.

 

Un canvi de model en l'atenció a la ciutadania als centres de salut

Aquesta acció s'emmarca dins del Projecte d'Apoderament dels Professionals de Gestió i Serveis, que cerca un canvi de model en l'atenció a la ciutadania als centres de salut. Aquest projecte aposta per una atenció més personalitzada en què els professionals administratius dels centres tinguin un paper més rellevant en el procés assistencial.

 

La manera d'aconseguir-ho és diferenciar aquelles tasques que no aporten cap valor afegit a l'atenció (i que es poden fer per altres vies agilitzant-ne els tràmits sense haver d'esperar), d'aquelles que requereixen la intervenció d'algun professional dels centres.

 

També et poden interessar…