La Cavalcada de Reis de Lleida tindrà 4 espais inclusius

La Cavalcada de Reis de Lleida disposarà de quatre espais inclusius perquè tothom a la ciutat pugui gaudir de la desfilada festiva. L’Ajuntament de Lleida habilitarà quatre espais destinats a persones amb cadira de rodes en el recorregut de la cavalcada de Ses Majestats els Reis d’Orient, que es realitzarà el pròxim 5 de gener, a fi que puguin seguir sense problemes de visibilitat el pas de les carrosses.

 

Els punts, senyalitzats per tanques, estaran situats a Rambla Ferran 31, a l’alçada de l’església del Carme; un segon a l’avinguda de València davant del mercat de Cappont; el tercer a l’avinguda de Madrid – Plaça Espanya, a la vorera del costat del riu, i el darrer a l’avinguda de Blondel, a la vorera del costat del riu, entre passarel·la del Liceu Escolar i la plaça Sant Francesc. Els parlaments dels reis d’Orient, que es fan a l’avinguda de Blondel, davant del Palau de la Paeria, es podran seguir també amb un servei d’intèrpret de Llengua de signes perquè el conjunt de la ciutadania pugui tenir accés als missatges reials.

 

2,5 tones de caramels a Lleida

La Cavalcada de Reis a Lleida comptarà enguany amb uns 600 participats i repartirà 2,5 tones de caramels. Ses Majestats arribaran a l’estació de ferrocarril a les 17.30 hores i la desfilada començarà a les 18.00 hores, amb catorze carrosses i diversos grups d’animació, que faran l’habitual recorregut de 2,8 km. Enguany, com a novetat, la recepció que els Reis d’Orient fan als infants, un cop ja tenen les claus màgiques que obren les cases de la ciutat, es farà al Pati del Palau de la Paeria. Així ho ha explicat el paer en cap, Fèlix Larrosa, acompanyat de la tinent d’alcalde, Montse Parra.

 

A més, l’alcalde ha assenyalat que el Marraco també s’ha sumat a la revolució verda, amb l’estrena d’un motor nou per a la Cavalcada, que és més sostenible i eficient. El Marraco estrena nou motor i també ha renovat el seu interior, adaptant-lo a la tecnologia actual, amb una major autonomia i un baix nivell d’emissions. El representant del grup Mibec, Enric Lamolla, empresa que s’ha encarregat de l’actuació, ha indicat que s’ha canviat l’estructura, s’ha pintat la carrosseria i el xassís interior i s’ha modernitzat.

 

Els punts principals són la descarbonització del motor i la instal·lació d’un sistema GLP, gas liquat del petroli, que contamina menys. Emet un 20% menys de Co2 (diòxid de carboni) i un 80% menys d’òxid de nitrogen. Així, la combustió és GLP en lloc de gasoil (fins ara era dièsel). Un altre aspecte que ha destacat Lamolla és que el tub d’escapament s’ha dirigit cap a dalt, per les escames del marraco, i no per darrere.