CiU continua lluitant perquè els estudiants no paguin per aparcat al pàrquing del Rectorat

CiU continua lluitant perquè els estudiants no paguin per aparcat al pàrquing del Rectorat| Redacció – Fotografia: CiU Ajuntament de Lleida

 

El Grup Municipal de CiU a la Paeria ha presentat aquest dijous al Consell de l’Estudiantat de la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida (UdL) la proposta de regulació del pàrquing del Rectorat que contempla la gratuïtat en horari lectiu per als estudiants i personal universitari, amb una limitació de cinc hores.

El principal grup de l’oposició municipal està d’acord en la necessitat de regular la zona d’aparcament del Rectorat, però els regidors nacionalistes han explicat als representants dels estudiants que CiU exigirà com a condició fixar l’ús preferent de l’aparcament per als estudiants i el personal de la UdL, amb l’objectiu d’evitar carregar-los amb més despeses.
 
El cap de l’oposició i líder de CiU a la Paeria, Joan Ramon Zaballos, ha afirmat que el pàrquing del Rectorat “s’ha de racionalitzar, però sense que vagi en detriment de la comunitat universitària, que és el que en primera instància en fa ús. Cal buscar un sistema que no carregui econòmicament. Es tracta de buscar conjuntament millores a la proposta inicial del govern municipal”.
 
Inicialment, la tinent d’alcalde Marta Camps havia confirmat als mitjans de comunicació que la zona blava al pàrquing del Rectorat, d’unes 200 places, seria d’ús general a un preu de 50 cèntims d’euro l’hora amb una reserva de 60 places per a professorat i personal d’administració de la UdL. En canvi, CiU vol que tota la comunitat universitària de l’edifici del Rectorat, incloent els estudiants, mitjançant l’acreditació del carnet de la UdL, quedi parcialment exempta de pagar l’aparcament, amb unes cinc hores gratuïtes, ja que, d’altra manera, la nova regulació els costaria uns 50 euros mensuals per anar a estudiar. La resta d’usuaris, i la comunitat universitària fora de l’horari lectiu, sí que pagarien la tarifa de zona blava pel seu ús i la regulació permetria més rotació de les places d’aparcament en aquest espai.