Comencen a construir una gran rotonda en aquesta via de Lleida. Ho sabies?

Els treballs per reordenar el trànsit a la sortida de l'AP-2 a Lleida al punt on hi havia les marquesines taronja per pagar el peatge han començat aquest dijous. El Ministeri de Transports ha previst la construcció d'una gran rotonda de 80 metres de diàmetre que es desplaçarà un 175 metres del lloc on hi havia el peatge en direcció Lleida per poder posar ordre així a la confluència amb la C-12 que va cap a Flix.

 

El subdelegat del govern espanyol, José Crespín, ha dit que els treballs s'allargaran entre 3 i 4 mesos i s'intentarà que hi hagi el mínim de talls de trànsit. D'altra banda, Crespín ha recordat que de moment només es farà un nou accés a l'autopista, a Castelldans, i que la resta que va proposar la Diputació, s'estudiaran.

 

[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]

 

Els treballs per reordenar el trànsit al lloc on hi havia el peatge de l'AP-2 a Lleida culminen el procés de desmantellament de les antigues marquesines després de l'alliberament d'aquesta via al setembre de l'any passat. José Crespín ha recordat que a Lleida hi ha 61 quilòmetres d'AP-2 amb 4 sortides: la de Lleida, la de l'Albi, la de les Borges Blanques i la de Soses. S'ha eliminat les estructures a totes elles i també s'havia reordenat el trànsit però faltava la més important, la de Lleida.

Comencen els treballs per reordenar la sortida de l'AP-2 a Lleida amb la construcció d'una gran rotonda | LleidaDiari.cat

 

La construcció d'una gran rotonda

A banda de la construcció d'una gran rotonda, en aquest punt també s'hi farà un espai per “apartar vehicles”, a petició dels cossos de seguretat, ja que d'aquesta manera es podran fer controls de trànsit. Les obres es desenvoluparan en els propers 3 o 4 mesos amb l'objectiu d'acabar-les com més aviat millor i evitar el màxim de talls de trànsit.

 

Pel que fa a la construcció de nous accessos, Crespín ha recordat que la setmana passada es va treure a licitació la nova sortida de l'AP-2 al terme de Castelldans (Garrigues) per un valor de 6 MEUR. En aquest punt, segons els estudis duts a terme pel Ministeri, es podrien absorbir uns 6.000 vehicles diaris. El projecte es va anunciar al març i de moment, la resta d'accessos proposats per la Diputació de Lleida, a Artesa de Lleida, Sudanell, Seròs i Soses, s'estudiaran, ha remarcat el subdelegat.