Catalunya Diari

Un 18% dels comerços de Lleida han tancat durant la pandèmia

La Cambra de Comerç destaca la capacitat de resiliència i d'adaptació del sector als nous models i hàbits de compra

La crisi de la covid-19 ha tingut un impacte negatiu en el comerç lleidatà, però la situació «no és tan dramàtica com la que es preveia». La Cambra de Comerç de Lleida estima que en el darrer any i mig han tancat a la capital del Segrià un 18% de botigues, una xifra que queda lluny, però, de les previsions dels primers mesos de pandèmia, que parlaven d'un 40%.

A la resta de la demarcació, l'afectació encara ha estat menor que a Lleida ciutat. Des de la Cambra valoren la capacitat de resiliència i d'adaptació del comerç de proximitat als nous models i hàbits de compra sorgits amb la pandèmia. En aquest sentit, destaca que molts negocis han fet un esforç per tenir més presència a internet i servir els seus productes a casa del client.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

El president de la Comissió de Comerç i Turisme de la Cambra de Comerç de Lleida, Manel Llaràs, ha indicat que l'afectació de la pandèmia en el sector del comerç ha estat menor a la que preveien un any i mig enrere, tant pel que fa a tancament de negocis com a pèrdues econòmiques.

Pla obert de la jornada 'El nou valor del comerç de proximitat’ de la Cambra de Comerç de Lleida a l'Espai Orfeó
Un 18% dels comerços de Lleida han tancat durant la pandèmia, menys dels que es preveien inicialment | LleidaDiari.cat

La jornada 'El nou valor del comerç de proximitat'

El sector de la roba i complements ha patit un cop més dur, però molts altres també s'han vist afectats, ha explicat. En aquest sentit, estima en un 18% els comerços que han hagut de tancar a Lleida tot i que «molts d'aquests tancaments s'haguessin donat igualment, sigui per jubilació o perquè prèviament ja passaven per dificultats», ha afirmat Llaràs.

En el marc de la jornada 'El nou valor del comerç de proximitat' celebrada a l'Espai Orfeó de Lleida, des de la Cambra han posat en relleu que amb la pandèmia «el consumidor ha canviat la manera d'apreciar el comerç de proximitat» i ara «li dona més valor per l'autenticat i proximitat». A la vegada, «el sector s'ha anat adaptant als nous models i hàbits de compra sorgits de la pandèmia». Així, ha destacat l'aposta del sector per oferir una atenció més especialitzada i personalitzada i ser més present a internet i portar els productes al domicili.

 

«El comerç de Lleida se sabrà adaptar a la implantació de grans superfícies»

En relació amb la implantació de grans superfícies a la perifèria, com és el cas del parc comercial i d'oci projectat per Eurofund a Torre Salses, Llaràs ha reconegut que tindrà un impacte en el comerç de proximitat de la ciutat i comarques properes. Tot i això, ha dit que «el comerç de Lleida no té por a la implantació de noves superfícies i se sabrà adaptar als nous entorns que puguin venir». «És cert que tindrà un impacte, però que superarem amb el temps i ens sabrem adaptar com hem fet sempre», ha indicat.

Sobre aquesta qüestió, la directora d'Intueri Consulting, SL, Maria Segarra, ha dit que l'impacte "dependrà de com es faci» aquesta implantació. Segons Segarra, «normalment aquests grans equipaments comercials van associats a nous creixements de superfície residencial», fet que suposa «més gent vivint a Lleida i més oportunitat per a tots». Tot i això, ha advertit que «si aquest creixement amb equipament comercial a la perifèria de la ciutat el que fa és atreure operadors que estaven al centre, que es desplaçaran i tancaran al centre, a mitjà llarg termini pot impactar en el comerç de proximitat».

«Si estàs en una zona de compres i comences a tenir espais buits i empreses o franquícies que són insígnia i que de per si generen atracció van desapareixent, progressivament aquelles zones comercials van perdent valor», ha assenyalat. «Al final, l'atractivitat del comerç de proximitat està molt més en la relació amb el client i amb el servei que ofereix, però com a experiència per anar de compres es necessita varietat i concentració d'oferta», ha afegit Segarra.


Comentaris

envia el comentari