Catalunya Diari

Crear una nova cervesa artesana, el repte d'un grup d'estudiants de la UdL

Moritz donarà el 10% dels beneficis de la venda de la cervesa guanyadora a un projecte relacionat amb la Universitat escollit pels propis estudiants
Imatge dels estudiants de la UdL a la fàbrica Moritz
Estudiants de la UdL han de dissenyar una cervesa sense pasteuritzar | LleidaDiari.cat

Moritz ha posat en marxa 'Moritz University', un projecte pioner dirigit als estudiants de les universitats catalanes, entre elles la Universitat de Lleida, dels graus de Química, Enginyeria Química, Ciència i Tecnologia dels Aliments, entre d'altres, amb l'objectiu d'impulsar la cultura i el talent cerveser.

 

El repte consisteix a aprendre els secrets de fabricació de cervesa de la mà dels mestres cervesers de Fàbrica Moritz Barcelona, Albert Viaplana i Germán Melgarejo, que es convertiran en els mentors dels estudiants durant aquest procés, i que culminarà amb l'elaboració d'una cervesa fresca i sense pasteuritzar.

 

  • 🔴 TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

 

La innovació, l'aprenentatge continu i les noves experiències

Des dels seus inicis, Moritz ha buscat sempre la innovació, l'aprenentatge continu i les noves experiències al voltant de l'elaboració de la cervesa. «Ara volem compartir la nostra experiència a través d'aquest projecte pioner que la marca emprèn amb la mateixa il·lusió que va posar en crear la primera cervesa de Barcelona el 1856. Amb aquesta iniciativa busquem crear el nexe d'unió entre el món acadèmic i el món professional per incentivar la creativitat, la innovació i el coneixement de la cultura cervesera», afirma Sergi Martínez, Director de Màrqueting de Moritz.

 

L'equip de la Universitat de Lleida està format per 6 alumnes de Ciència i Tecnologia dels Aliments, Enginyeria Agrària i Alimentària i Enginyeria Química. Per Albert Larios, capità de l'equip, «creiem que és un repte que ens permetrà ampliar fronteres cap al món empresarial i treballar en un equip multidisciplinar on no tothom té les mateixes idees»; i afegeix «ens permetrà aprendre més sobre un món que ens apassiona i ens obre una gran oportunitat; és un privilegi que els mestres cervesers estiguin disposats a ensenyar-nos la seva manera de treballar».

 

La iniciativa ha tingut molt bona acollida, amb més de 150 sol·licituds rebudes entre els estudiants en la seva fase de presentació. Els 7 centres universitaris catalans estaran representats cada un d'ells per un grup de 6 alumnes, els quals, al mes d'abril i davant d'un jurat, defensaran les seves creacions cerveseres.

 

El procés de formació i elaboració

Els 41 estudiants, organitzats per equips de diferents disciplines, rebran formació exclusiva de la mà dels mestres cervesers de la Fàbrica Moritz Barcelona. «Es tractarà d'una formació no només teòrica, ja que també posaran a prova els seus coneixements universitaris i inquietuds a la nostra microcerveseria de la Fàbrica Moritz Barcelona, ​​i així podran aprofundir en altres àmbits relacionats amb la composició i elaboració de la cervesa, els ingredients i els aspectes organolèptics de cada recepta», comenta Albert Viaplana, mestre cerveser de la marca.

 

Concretament, el 6 de febrer tots els grups han rebut una Master Class a la Fàbrica Moritz Barcelona. Els alumnes, després de la formació rebuda, treballaran en el disseny de la seva fórmula cervesera en les seves respectives universitats per a després, a la microcerveseria i amb un training individual per equips, elaborar-la de forma real.

 

Presentació davant del Jurat

Els estudiants han de presentar aquesta cervesa fresca i sense pasteuritzar davant un prestigiós jurat especialitzat, compost per mestres cervesers, beer sommeliers i professionals independents de diferents àmbits. En la seva valoració, el jurat tindrà en compte no només la qualitat de les propostes presentades sinó també el seu component d'innovació, apostant així pel talent jove i la creativitat, senyals distintius de Moritz des de la seva fundació.

 

El premi

La cervesa guanyadora es convertirà en la cervesa de temporada de la Fàbrica Moritz Barcelona el juny de 2020 i es comercialitzarà durant 4 mesos a la Fàbrica i al Bar Velòdrom. L'equip guanyador es convertirà en figura clau de la festa de presentació de la cervesa, on podran convidar els seus companys de promoció, professors, amics i familiars perquè provin la seva creació. A més, Moritz donarà el 10% dels beneficis de la venda de la cervesa guanyadora a un projecte relacionat amb la Universitat escollit pels mateixos estudiants.

 

També et poden interessar...



Comentaris

envia el comentari