Catalunya Diari

Demanen un augment dels serveis d'alta velocitat amb parada a Lleida

Encara no se sap si l'AVE 'low cost' tindrà parada a Lleida

Pla mitjà del subdelegat del govern de l'Estat a Lleida, José Crespín
El subdelegat del govern de l'Estat a Lleida, José Crespín ha ofert un esmorzar de Nadal | LleidaDiari.cat

El subdelegat del govern de l'Estat a Lleida, José Crepín, ha reclamat a la direcció de Renfe un increment dels serveis ferroviaris d'alta velocitat a Lleida, amb més connexions amb Madrid i Barcelona, de la mateixa manera que el nou AVE 'low cost' que posarà en marxa la companyia pari a la capital del Segrià.

Així ho ha explicat aquest dilluns durant el tradicional esmorzar de Nadal amb els mitjans de comunicació. D'altra banda, el subdelegat preveu que l'expedició de certificacions des de Lleida per exportar fruita es multiplicaran per quatre amb el Brexit, mentre les de productes ramaders es duplicaran.

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

Més personal per a la unitat de certificació de certificacions de sanitat animal

En aquest sentit, Crexpín ha assenyalat que «la Subdelegació del govern està preparada per incrementar el personal i dotar l'estructura de la unitat de certificació de certificacions de sanitat animal per fer-hi front».

En el marc de l'esmorzar de Nadal amb els mitjans de comunicació per fer balanç del darrer any, José Crespín ha explicat que ha demanat a la direcció de Renfe un increment dels serveis d'alta velocitat entre Lleida i Barcelona i Madrid, així com que el nou servei d'AVE 'low cost' s'aturi a la capital del Segrià.

Nou AVE barat que Renfe preveu posar en marxa a la primavera

Pel que fa a aquest nou AVE barat que Renfe preveu posar en marxa a la primavera, Crespín ha indicat que la companyia encara està definint el servei i quines parades efectuarà durant el trajecte, entre les quals ha demanat que hi hagi Lleida. Tot i això, ha reconegut que «perquè l'alta velocitat ho pugui ser efectivament ha de generar un volum de parades normal que permeti al tren adquirir una velocitat que el faci ser un AVE» però «això no vol dir que no hagi de parar a Lleida», ha assenyalat José Crespín.

Pla sencer del subdelegat del govern de l'Estat a Lleida, José Crespín
Imatge de l'esmorzar de Nadal a la Subdelegació del govern espanyol a Lleida | LleidaDiari.cat

El 2019, «any per assentar les bases de les infraestructures del demà» a demarcació

D'altra banda, Crespín ha dit que el 2019 ha estat un any «per assentar les bases de les infraestructures del demà» a la demarcació. Així, ha reiterat les crítiques cap a la deficient gestió de les infraestructures a Lleida per part dels anteriors governs populars.

Tot i això, ha destacat l'adjudicació de la millora del ferm de l'A-2 entre Torrefarrera i els Alamús; l'inici de la perforació del túnel del Coll de Lilla, a l'A-27; així com els estudis encarregats per definir les millores necessàries a l'N-240 i analitzar les necessitats de mobilitat i accessos de l'AP-2 quan se n'alliberi el peatge el 2021, tal com es va comprometre el govern espanyol. A la vegada, Crespín ha lamentat que la no aprovació dels pressupostos de l'Estat ha deixat damunt la taula la licitació d'altres estudis informatius per millorar les comunicacions a la demarcació.

El subdelegat ha destacat que, fins a l'agost, uns 300.000 camions han deixat de passar per l'N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc, arran d'entrar en vigor el setembre del 2018 del desviament obligatori per l'AP-2 en aquest tram. Una mesura que comporta una despesa d'uns 14 milions d'euros anuals a l'Estat.

També et poden interessar...


Comentaris

envia el comentari