Catalunya Diari

Demanen que s'aturin les noves àrees comercials previstes a Lleida

Creuen que és necessari reconsiderar-ne tant la ubicació com la dimensió
Imatge dels representants comercials de Lleida | LleidaDiari.cat

PimeComerç, que representa el 80% dels 2.200 establiments comercials de Lleida, ha tornat a demanar aquest dijous a les administracions que aturin les noves àrees comercials previstes actualment a la ciutat per reconsiderar-ne tant la ubicació com la dimensió. La patronal xifra en 240.000 els metres quadrats que sumarien els projectes del nou Carrefour, Torre Salses, Gran Gardeny i l'ampliació de Copa d'Or i assegura que són «desmesurats i inassumibles» per a la capital del Segrià. Així ho ha manifestat el president de PIMEComerç Lleida, Manel Llaràs, que ha recordat que Lleida és la tercera ciutat catalana de més de 75.000 habitants amb major densitat comercial, amb 15,87 establiments per cada mil habitants, mentre que la mitjana catalana és de 13,47. 

Segons Llaràs, les noves zones comercials «no portarien cap benefici a la ciutat" i, en canvi, perjudicarien especialment els barris més pròxims, Magraners, Bordeta i Cappont, on "es perdrien serveis de proximitat i els pisos perdrien valor». Precisament les associacions de comerciants de Magraners, Bordeta i Cappont són tres de les noves incorporacions que ha sumat darrerament PIMEComerç, juntament amb les de Democràcia-Cardenal Remolins i l'entitat Slow Shop.

 

A la presentació als mitjans de comunicació que s'ha fet aquest dijous, totes han coincidit a rebutjar les noves àrees comercials a l'eix de la LL-11 (antiga N-II) perquè consideren que els faran perdre clients i contribuiran a la «degradació comercial» dels barris. Una opinió, que segons Llaràs, també és compartida per la Cambra de Comerç de Lleida, la Federació d'Hostaleria i la Federació de Comerç (Fecom), entitats amb les quals fan «front comú» en aquesta qüestió. Cal recordar que el govern municipal del PSC defensa la implantació de noves zones comercials a la ciutat, ja que les veuen com un nou atractiu per guanyar clients provinents d'una àrea d'influència de Lleida que abasta unes 400.000 persones de la demarcació i de la Franja.



Comentaris

envia el comentari