Catalunya Diari

La digitalització arriba també al sector funerari

Interfuneràries, digitalització.

 

Si es consulta a qualsevol expert en noves tecnologies aplicades al món de l'empresa sobre quina és la principal necessitat de les companyies actuals, molt possiblement la resposta sigui que la digitalització de la major part possible de la seva activitat. Sens dubte, la revolució tecnològica en què es troba immers tot el planeta ha arribat, fins i tot, a sectors que havien estat sinònim de tradició al llarg de la història. Un dels casos més impactants -i exitosos- és el del sector funerari.

 

Les funeràries i la seua gran tasca pendent... fins avui

L'e-commerce o comerç electrònic s'ha consolidat amb gran facilitat en pràcticament tots els sectors econòmics. Les funeràries es van mantenir un tant al marge d'aquesta tendència però als darrers temps han començat a incrementar la seua carta digital de serveis. Atès el caràcter dels serveis que ofereixen, el negoci funerari semblava més aviat desconnectat dels canvis profunds que altres sectors estaven implementant de la mà d'Internet. Fins avui. Interfuneràries ha estat una de les grans promotores d'aquesta necessària renovació, que ha permès adaptar els tradicionals serveis funeraris a les noves realitats del mercat.

 

Nova orientació, mateixos valors

Un dels grans reptes de la digitalització del sector funerari Barcelona i d'altres ciutats i regions, era el manteniment de la sobrietat, serietat i delicadesa que caracteritza les actuacions de les diferents empreses. Malgrat els dubtes inicials, el procés de renovació i innovació en què es troba immers el sector ha estat capaç de mantenir la seva essència al mateix temps que obria les portes a una millora significativa de la qualitat dels serveis oferts. El mercat demanda una major interacció i la possibilitat d'acomplir el major nombre possible de tràmits a Internet, tot conservant el tracte personal i reconfortant que és imprescindible al sector funerari.

 

Per què està creixent el negoci funerari online?

La resposta del mercat a la digitalització del sector funerari ha estat notablement positiva, fins i tot superant les expectatives inicials. Moltes empreses ja comptaven amb una pàgina web, però no oferien excessives opcions per a gestionar els serveis de manera remota. La millora en aquest apartat, desplegant un ampli ventall de possibilitats a l'abast de qualsevol usuari, es trobi on es trobi, ha estat un dels elements clau en la bona recepció dels clients. Recordem que, a banda del soterrament pròpiament dit, resulta preceptiu presentar diferents documents per donar compliment als requisits legals. És evident que, en moments tan delicats, s'agraeix la màxima rapidesa i eficàcia en la gestió.

 

Paral·lelament, la major presència a Internet també ha facilitat la comprensió dels serveis pertinents. Cal recordar que la contractació de serveis funeraris presenta un caràcter eminentment excepcional, la qual cosa significa que poden passar molts anys des del darrer contacte amb una empresa funerària. Això implica que, possiblement, els familiars i amics no recorden molts dels tràmits que han d'acomplir just després d'un decés. Gràcies a la utilització de recursos digitals com les plataformes web o els perfils a les xarxes socials, es facilita la informació necessària sense cap dilació.

 

Altres avantatges de la digitalització del sector funerari

Més enllà de la major proximitat entre empreses funeràries i clients, la creixent presència digital del sector comporta una sèrie d'avantatges que expliquen, també, el seu èxit. La possibilitat de comparar preus i/o serveis, tal com succeeix a qualsevol altre sector, ha estat una novetat molt ben rebuda. Els usuaris poden realitzar recerques més ràpides a la xarxa per tal de trobar la millor opció d'acord amb les seues necessitats.

  

Un altre al·licient és el de disposar d'eines per a la segmentació geogràfica dels serveis funeraris. On s'ha de celebrar el soterrament? Quins horaris són els més apropiats per a la família? Aquestes qüestions poden quedar resoltes amb una simple recerca a Internet, evitant que els familiars hagin de trucar a diferents funeràries fins que localitzen la més idònia. Tampoc es pot oblidar la possibilitat de la contractació anticipada, tot prevenint que el decés pot ocórrer en qualsevol moment i, previsiblement, la família del difunt preferirà no haver d'ocupar-se d'aquests assumptes en aquest moment.

 

 

Quines perspectives afronta el negoci funerari online?

El sector funerari és, per definició, un negoci anticíclic. Açò significa que, independentment dels canvis socials o dels hàbits de consum, sempre comptarà a una forta demanda. La major presència a Internet, la personalització dels serveis, la facilitació de tota la informació necessària, l'agilització dels tràmits i la possibilitat de comparar i localitzar les millors opcions o el tracte pròxim i professional són aspectes que contribueixen a millorar les perspectives del sector. Interfuneràries n'és un bon exemple d'una tendència que ha tardat a arribar, però que avança a gran velocitat.



Comentaris

envia el comentari