Catalunya Diari

El RACC suspèn la senyalització d'orientació de Lleida

El RACC suspèn la senyalització d'orientació de Lleida| ACN - Fotografia: lleidaalminut.com

 

El RACC ha presentat un estudi que conclou que la senyalització d'orientació urbana a la ciutat de Lleida suspèn pel que fa a continuïtat i seguiment dels senyals dels principals elements d'interès de la ciutat. L'entitat destaca que els jutjats i la C-12 no disposen de cap senyal en les 19 destinacions analitzades.

L'auditoria posa de relleu que la continuïtat de la senyalització està penalitzada per una manca de senyals en llocs estratègics i per una tendència a començar a senyalitzar massa a prop de la destinació final. Així mateix, l'estudi insta a senyalitzar els jutjats i la C-12 i reforçar la senyalització d'itineraris com ara l'estació de tren, la Llotja, la Seu Vella, el Camp d'Esports i la UdL. Per corregir les deficiències detectades, el RACC proposa la implementació d'un Pla de senyalització integral i integrat en el Pla de mobilitat de la ciutat. En termes generals, la senyalització d'orientació a Lleida obté un aprovat just amb 50,5 punts, només per davant de Tarragona (49).
 
El RACC ha avaluat la senyalització d'orientació urbana d'un total de 100 itineraris, entre 10 orígens estrictament importants i 19 destinacions d'interès de la ciutat de Lleida com ara equipaments, elements turístics, culturals, empresarials, a més dels principals punts de sortida de la ciutat. En concret, en aquests itineraris l'entitat ha estudiat quatre paràmetres principals com són la continuïtat, la comprensió, la visibilitat i el manteniment de la senyalització d'orientació a la capital del Segrià. Així, en termes generals, la senyalització d'orientació urbana a Lleida obté un aprovat just amb 50,5 punts sobre 100, situant-se per darrera de Barcelona (61) i Girona (54) i només per davant de Tarragona (49), segons ha remarcat Josep Maria Flotats, responsable del RACC a Lleida. 
 
La continuïtat és el paràmetre que presenta més deficiències, segons l'auditoria del RACC, ja que només obté 27,8 punts sobre 100. Destaca el fet que de les 19 destinacions analitzades, 16 no arriben a l'aprovat en continuïtat de la senyalització. Per contra, la visibilitat dels senyals és l'aspecte que rep una millor valoració, amb 69,6 punts, tot i que amb alguns aspectes a millorar. El manteniment de la senyalització s'emporta 59,7 punts, mentre la comprensió dels senyals n'obté 61,8. Si s'analitzen les destinacions, les pitjor valorades són la C-12 i els jutjats –ja que en no estan senyalitzats en cap dels 19 itineraris estudiats-, així com el palau de congressos La Llotja, l'estació de trens, el polígon industrial el Segre i el Camp d'Esports. 
 
El mànager tècnic de la Fundació RACC, Lluís Puerto, ha defensat que Lleida disposa d'un marge de millora en els diversos aspectes avaluats i especialment en la continuïtat i seguiment dels senyals d'elements d'interès de la ciutat. Altres de les conclusions que revela l'estudi del RACC són que la senyalització de les zones urbanes obtenen millor nota que les interurbanes; que la ciutat disposa d'oferta d'aparcaments al voltant de les destinacions més importants, "però no s'indica en gran part d'aquestes", i que un gran nombre de destinacions en cada senyal provoca "un problema de comprensió important". 
 
L'auditoria de senyalització d'orientació a la capital del Segrià també posa de relleu que l'estat de conservació i manteniment global de la senyalització és millorable ja que s'han detectat disfuncions com ara senyals torçades i amb pintades i també troba a faltar una estratègia de senyalització global de la ciutat, principalment per dirigir els vehicles cap a aparcaments de dissuasió al voltant del centre de la ciutat. 
 
Pla de Mobilitat més participatiu
Davant aquestes deficiències detectades, des del RACC reclamen un pla de senyalització integral i integrat en el pla de mobilitat de ciutat. Per la seva part, l'Ajuntament de Lleida ha assegurat que el Pla de Mobilitat de Lleida serà a partir d'ara més participatiu i inclourà un estudi complert sobre la millora de la senyalització d'orientació de la ciutat. El tinent d'alcalde Fèlix Larrosa ha explicat que la Paeria ha encetat els treballs d'actualització del Pla de Mobilitat a Lleida, que inclouran un estudi sobre la innovació i la millora de la senyalització de la ciutat. El regidor ha reconegut que hi ha "marge de millora" en matèria de senyalització d'orientació però que és un tema en què ja s'està treballant. Larrosa també ha assegurat que la Paeria serà "més exigent" amb l'empresa que s'encarrega del manteniment de la senyalització de la ciutat. 
 
Segons la Paeria, Lleida disposa actualment de 319 punts amb senyalització orientativa, amb més de 1.026 indicacions sobre 215 llocs i espais de la ciutat, com per exemple equipaments, llocs d'interès, hotels, aparcaments o carreteres, entre altres. Hi ha més de 24 aparcaments senyalitzats amb més de 50 senyals, i els que tenen més demanda disposen de 32 punts de senyalització a tota la ciutat. Pel que fa als llocs i espais d'interès, acostumen a estar indicats des d'una distància entre 0,5 i 1,5 quilòmetres del destí, segons remarquen des de l'Ajuntament de Lleida.


Comentaris

envia el comentari