El Tribunal de Justícia de la UE veu enganyosa la publicitat de Carrefour per comparar preus amb establiments de diferent categoria

Segons el tribunal, aquesta publicitat no informa de forma clara al consumidor
Carrefour Lleida | LleidaDiari.cat

 

El Tribunal de Justícia de la Unió Europea ha dictaminat aquest dimecres que la publicitat de Carrefour comparant preus amb competidors d’establiments de categoria diferent és «enganyosa» atès que no informa «clarament» al consumidor de la diferència de format i grandària dels establiments competidors quan aquests són de categoria inferior.

El cas es refereix a la campanya de publicitat en televisió que va llançar Carrefour al desembre del 2012 en la qual garantia el «millor preu» i retornar la diferència de preu duplicada als consumidors si trobaven preus inferiors en qualsevol dels 500 productes comparats de grans marques en establiments de la competència, entre ells els dels supermercats Intermarché, que va denunciar la publicitat enganyosa i va reclamar una indemnització per danys i perjudicis. Carrefour només va precisar en lletra petita en la seva publicitat que els preus de Intermarché es referien a preus en supermercats, mentre que els seus es referien als seus hipermercats.

 

El Tribunal d'Apel·lació de París que delibera sobre el cas ha demanat a la justícia europea que aclareixi si la publicitat que compara preus de productes que es venen en establiments de categoria diferents és il·lícita segons la directiva europea de publicitat enganyosa.

En la seva sentència d'aquest dimecres, el Tribunal de Justícia de la UE aclareix que tota publicitat comparativa «ha de comparar els preus objectivament i no ser enganyosa» segons la normativa europea i que la publicitat comparativa que omet o dissimula una informació substancial perquè el consumidor decideixi «amb coneixement de causa» o ofereix la informació de forma «poc clara» o «ambigua» és enganyosa. Així, sosté que si la comparació es dóna entre productes en establiments de grandàries i formats «diferents», pot «veure's falsejada» la publicitat no precisa aquest extrem, donada la possibilitat que els preus «variïn» en funció d'això i, en aquest context, pot ser que la diferència de preus «incrementi artificialment».



Comentaris

envia el comentari