Els radars que controlen el límit de velocitat compten amb un marge d'error

L'any passat, la DGT va unificar els criteris normatius en tot el territori espanyol dins de l''Operativa 7'
Imatge d'arxiu d'un radar. | Cedida.

 

Els límits de velocitat al volant estan per respectar-se per una qüestió de seguretat i, a més, per evitar una multa. No obstant això, pocs coneixen quins són aquests límits i a quina velocitat salta un radar. Segons indica la DGT, en el cas d'un límit de velocitat inferior a 100 km/h, un radar mòbil no s'activarà fins que no se sobrepassi la velocitat de set quilòmetres més. Així, si en un tram de 80 km/h se circula a 88 km/h i un radar ho detecta, el conductor serà sancionat. En trams on el límit sigui igual o superior als 100 km/h, el radar mòbil detecta el vehicle quan supera el 7% del que indica el senyal. Per tant, pel límit de 110 km/h, la multa s'aplicarà a partir dels 117,7 km/h o si és de 120, a partir dels 128,4 km/h.

Quan es tracta d'un radar fix, el límit es troba en els 5 km/h per damunt en velocitats inferiors a 100 km/h. Quan el límit de velocitat sigui major dels 100 km/h, s'aplicarà la multa quan se superi un 5% la velocitat indicada (115,5 km/h en una zona limitada a 110 km/h). En els radars d'helicòpter Pegasus, el marge d'error aplicat és del 10%. Així, quan es circuli a 121 km/h en una zona limitada a 110 km/h, el vehicle serà sancionat amb la corresponent multa.



Comentaris

envia el comentari