Els usuaris de la CatalApp valoren més de 500 establiments comercials de Lleida

Imatge de l'app | Plataforma per la Llengua

 

Després de quatre mesos en funcionament, la CatalApp ja compta amb més de 500 establiments valorats a Lleida per part dels usuaris. L'aplicació mòbil promoguda per la Plataforma per la Llengua per a telèfons mòbils permet als usuaris valorar la responsabilitat lingüística dels establiments. Així, amb la CatalApp els consumidors poden saber quins comerços tenen una actitud més responsable amb l'ús del català. Amb més de 700 valoracions fetes a restaurants, comerços, museus, cinemes i tota mena d'establiments, els usuaris consideren que els que tenen més responsabilitat lingüística són els supermercats Bon Preu i Esclat, la pastisseria M. Serra, i la botiga de roba DI9. 

Segons el criteri dels usuaris de l'aplicació, aquests establiments tenen una bona atenció oral, escrita o virtual. Totes les valoracions i les opinions de cada establiment es poden consultar en temps real a la mateixa aplicació. D'altra banda, la CataApp ja supera les 35.000 descàrregues en dispositius mòbils. La CatalApp permet als seus usuaris valorar l'atenció oral, escrita i virtual dels comerços en funció de l'ús que fan de la llengua catalana. Amb aquesta aplicació innovadora, cada usuari registrat pot valorar i comentar l'ús que es fa del català en l'atenció oral, escrita i virtual dels més d'1,5 milions d'establiments comercials d'arreu dels territoris de parla catalana. L'usuari pot valorar l'ús del català als establiments que desitgi amb un rang de cinc opcions.

 

La Plataforma per la Llengua pretén impulsar l'ús social de la llengua catalana a partir de la integració social i de fer que el català sigui la llengua comuna per a assegurar-ne la millora de l'estatus legal i la consciència lingüística de la societat. Per això, l'entitat té com a objectiu transformar el panorama actual per a aconseguir que els catalanoparlants tinguin garantit el dret de viure plenament en català.